CWT/själv 50/50
Samma här, i jobbet kör vi CWT, och privat kör jag själv.
CWT/själv 50/50
-(JÖ) ger upp och accepterar att det åtminstone blir en resa av det hela.
-(RB) skickar ånyo ut bekräftelse med rätt namn, rätt flighter och rätt dagar.DessvärreDessbättre har de tagit bort Eurobonusnumret från bokningen
Jag använder normalt sett aldrig resebyrå, men var tvungen att göra det nyligen. Ringde först dem och berättade vilka flighter jag skulle med, båda resvägarna var direktflighter. Mejlkonversationen ser ut ungefär så här:
-Mejl från resebyrån (RB) med bekräftelse. Fel datum bokade, och fel flight. Dessutom var namnet felstavat.
-Jag (JÖ) mejlade tillbaka med rätt datum, rätt flighter och korrekt namn.
-(JÖ) Mejlade igen efter några dagar eftersom jag inte fått svar.
-(RB) skickar ut ny bekräftelse, exakt samma som den tidigare men med informationen om att det fortfarande fanns lediga platser.
-(JÖ) Mejlar tillbaka och ber att de faktiskt ska läsa mejlet.
-(RB) bekräftar mottagandet och berättar att de återkommer. Återkommer med rättstavat namn men fortfarande fel dagar och flighter
-(JÖ) mejlar tillbaka och påtalar datumen och flighterna
-(RB) skickar tillbaka ny bekräftelse med namnet felstavat igen, med rätt dag men fel flight.
-(JÖ) svarar att det är fel och klistrar in samma info som i föregående mejl
-(RB) skickar bekräftelse med rätt dag och rätt flight, men fortfarande namnet felstavat
-(JÖ) påtalar namnet
-(RB) skickar ånyo ut bekräftelse med rätt namn, rätt flighter och rätt dagar. Dessvärre har de tagit bort Eurobonusnumret från bokningen
-(JÖ) ger upp och accepterar att det åtminstone blir en resa av det hela.
Ungefär därför som jag inte använder resebyrå...
Bra poäng. Helt lugn är jag inte.Med tanke på den mailkonversationen skulle jag inte vara helt säker på det förrän jag kommit hem efter resan.![]()
HahaFixed the typo for ya!
Tack och lov slapp jag det den här gången!Känner i övrigt igen den där konversationen. Sedan brukar det även smyga sig in lite "optimeringar" här och där tycker jag.
Det brukar både gå snabbt och bli rätt när man gör det själv!Några snäpp värre än min sista
Så denna gång när jag skall lägga till en person gjorde jag det själv för säkerhets skull. Tog nog inte mer än 2 minuter
Helt rätt, svensk personal som arbetar i Sverige. Förvånansvärt ineffektivt...och här pratar vi inte om någon resebyrå med outsourcead personal i Indien eller Pakistan eller hur?
När jag hade mycket med bmi agenter i Pune, Indien, det var inga problem för dem att ta emot mina instruktioner och stavade namnen rätt. Därför känns det hela som ett skämt även i jämförelse med indiska agenter.