Senaste nytt

Använder du resebyrå? Varför, varför inte?

I stort sett aldrig bokning via resebyrå, eftersom man oftast saknar kontroll över bokningen och processen därefter med online-checkin, ändringar, sätesval etc.

Oftast tycker jag att bokning direkt med flygbolaget ger bästa pris "totalt". När det gäller hotell så kan det variera för mycket så då kan det ibland bli online-resebyrå eller hotell-bokningssajt.

Jag har gjort undantag vid weekend-resor som då varit "paket-resor" med resa och hotell.

Har inte så många resor per år i jobbet och vi "ska" ju boka via resebyrå och mina bokningar är oftast rätt okomplicerade. Mitt tillvägagångssätt är följande: Gräv fram bästa pris och sedan se om Via Egencia's inte helt perfekta söksida hittar priset, om ja boka och sedan fixar jag resten via flygbolagets sida. Hitta jag inte priset ringer jag eller mailar och tala om exakt vill ha och hittills har det funkat. Men ska bli spännande att se vad dom kan göra när jag ska boka en resa HKG-BKK snart. Ca 3800 kr säger CX-hemsida, dryga 7000 kr säger Via Egencia för ekonomibiljetten. Hmm, jag kan ju i så fall flyga first med Emirates istället:)

Toppen