mha321
Medlem
Numera kan man ju faktiskt buda med poäng i plusgrade och då tjänar man poäng efter den uppgraderade klassen. Så det är inte alltid sant.Du får inte mer poäng om du uppgraderar med poäng, så detta syfte är extremt dåligt.
Numera kan man ju faktiskt buda med poäng i plusgrade och då tjänar man poäng efter den uppgraderade klassen. Så det är inte alltid sant.Du får inte mer poäng om du uppgraderar med poäng, så detta syfte är extremt dåligt.
På longhaul så är det mer "poängeffektivt" man knappast på shorthaul tror jag...Sant - den möjligheten finns ju numera och den ska väl ge mer poäng.
OT: Är det mer kostnadseffektivt att uppgradera med PlusGrade än att växla in extrapoäng mot baspoäng?
Utöver Plusgrade så ger även poängbokningar bokade med kombination av poäng och pengar nya poäng. Ofast inte så prisvärt, men jag har använt det en del på inrikes då jag inte behövt flexibilitet men behövt öppna upp avgångar som varit slutsålda på vanliga poängbiljetter.Du får inte mer poäng om du uppgraderar med poäng, så detta syfte är extremt dåligt.
Fast det är ju ingen upgrade. Det är inte alls säkert att man har frihet att boka sådana hursomhelst.poängbokningar bokade med kombination av poäng och pengar nya poäng.
Vad / hur tycker du beräkna?Apropå plusgrade får jag kursen till ca 1kr=50 poäng när jag kollar uppgradering över Atlanten. Och den nya klassen har gett poäng därefter.
På longhaul så är det mer "poängeffektivt" man knappast på shorthaul tror jag...
Du uppgraderas dock till Plus Saver, inte Plus som förut. Uppgradera till Bryssel för några hundralappar och tjäna 2000p. Long gone are glorious days of OptionTownBorde ju vara det på shorthaul också.
Exempel - Stockholm - London ger 500 poäng i GO och 1500 poäng i PLUS.
Uppgradering med Plusgrade kostar från 5000 poäng, och man tjänar då alltså 1000 poäng.
Om man växlar in extrapoäng får man punga ut med 10 000 poäng för att få 1000 baspoäng.
Visserligen, men på den sträckan jag nämnde ger plus saver och plus samma antal poäng. Eller har jag missat något?Du uppgraderas dock till Plus Saver, inte Plus som förut. Uppgradera till Bryssel för några hundralappar och tjäna 2000p. Long gone are glorious days of OptionTown![]()