Ja, sett till varje individ. Men tittar du på den stora massan av folk som knappt får ihop till ett EBG trots två kreditkort så kan man nog räkna med att X% av dem är ute och flyger hela tiden och de tar plats (både fysiskt och förmånsmässigt). Så det gör fortfarande att det är fler som trängs och har förmåner.Hör ofta att många oroar sig för det höga antalet som kvalificerar sig till sin status genom kreditkort istället för att flyga. Det förstår jag inte riktigt. De som får merparten av sina poäng från annat än att flyga trängs ju inte i loungerna och i fast track. Det är väl i så fall de som flyger mycket som är till belastning för systemet?
Hör ofta att många oroar sig för det höga antalet som kvalificerar sig till sin status genom kreditkort istället för att flyga. Det förstår jag inte riktigt. De som får merparten av sina poäng från annat än att flyga trängs ju inte i loungerna och i fast track. Det är väl i så fall de som flyger mycket som är till belastning för systemet?
Ja vi som är ute och flyger en del ser ju med egna ögon hur många statuspax det är nuförtiden!
Det är ju upp till SAS men förstår faktiskt inte varför de inte uppgraderar det meningslösa silverkortet. Kanske 20-25k poänggräns men med lite förmåner som businesslounge och statusbonus som tidigare. Lite högre krav till EBG/EBD än idag. Resultatet blir mindre trängsel i *G fast track/lounge men samtidigt lojalitet från fler tror jag med riktiga förmåner till silver. 25-50-100K/segment gränser kanske vore något?
Precis. Jag tror 2012 var sista årsredovisningen som innehöll denna information.Uppgifterna om EB fanns i SAS årsredovisning förut, har inte läst årsredovisningen de senaste 5 åren.