Senaste nytt

Antalet medlemmar hos olika flygbonusprogram

och så här skriver Air France Corporate i sin webbsida.
Flying Blue är ett gemensamt bonusprogram av Air France, KLM, Air Europa, Kenya Airways, Aircalin och TAROM så det är möjligt att de har över 24 miljoner medlemmar.

They’ve revealed that while they sometimes talk about 31 million members of the program,
there are 15 million active members that can be communicated with and about 1.5 million elites,
and that all members redeem about 400,000 award tickets per year.

Air France KLM Flying Blue's New Revenue-Based Earn and Burn: Convoluted and Less Valuable - View from the Wing

Känns som att det finns betydligt fler EBG+ än bara 77 000 idag. Hade varit väldigt intressant att få se lite nyare siffror.

En gissning från min sida är att över 200 000 idag är EBG+. Märker speciellt av explosionen av norska statuspax i loungerna.

Någon annan gissning?

Känns som att det finns betydligt fler EBG+ än bara 77 000 idag. Hade varit väldigt intressant att få se lite nyare siffror.

En gissning från min sida är att över 200 000 idag är EBG+. Märker speciellt av explosionen av norska statuspax i loungerna.

Någon annan gissning?

40 000 miljarder.

Eftersom ingen vet exakt och det bara blir gissningar och spekulationer baserat på ens egna subjektiva upplevelser (ofta för att stötta sin egen argumentation) så är det en tämligen meningslös exercis att gissa.

40 000 miljarder.

Eftersom ingen vet exakt och det bara blir gissningar och spekulationer baserat på ens egna subjektiva upplevelser (ofta för att stötta sin egen argumentation) så är det en tämligen meningslös exercis att gissa.

Kanske skulle skrivit "gissa". Hoppades någon med lite insyn i eurobonusverksamheten kanske hänger här på BC och kunde ge oss några tal. Finns enormt med kunskap här. ;)

I sammanhanget kan det här vara intressant.

How many BA passengers with status use Terminal 5 in a day?
A Head for Points reader was passing through Terminal 5 over Easter when he found a copy
of the daily British Airways ‘Premium Brief’ document on the floor,
so he sent me a photo of it!

It is for a Saturday, so it is not representative of a normal business day. The proportions are interesting though.
The long-haul load factor was a hugely impressive 96%, although that would have been skewed by holiday traffic
as it was the Saturday after the schools broke up. Short-haul was over 80%.

The number of card holders in Terminal 5 on that particular day was:
Premier: 55
Gold: 2,982
Silver: 2,416
Bronze: 2,081

It is also gives you a glimpse into the number of people using the British Airways lounges.
On that particular Saturday, there were 5,400 people able to access the lounges via status.
These could all bring a guest.
There would also been oneworld status members who could use the lounges plus non-status passengers flying in Club World, Club Europe or First.

It is very easy to see how 10,000 people could have passed through the British Airways lounges in Terminal 5 on that particular day.

These numbers also given an insight into why priority boarding is now so chaotic.
Allowing Bronze members to have Priority Boarding added about 40% to the number of people who were allowed to use it on the back of their status, which is why some flights have very few people on them who do not qualify for it!

Kanske skulle skrivit "gissa". Hoppades någon med lite insyn i eurobonusverksamheten kanske hänger här på BC och kunde ge oss några tal. Finns enormt med kunskap här. ;)
Rätt säker på att ingen med insikt kan delge siffror här. Om vi hade den informationen hade den redan skrivits på forumet.

Det finns folk på forumet som jobbar med Eurobonus, men de får av förklarliga skäl inte avslöja den infon här.

• Gilla
Reactions: M.K
Får man lov att gissa/spekulera skulle jag säga att en rimlig siffra PP statusmedlemmar är 5% av det totala medlemsantalet.
Dvs idag ger det ca 200 000st

Får man lov att gissa/spekulera skulle jag säga att en rimlig siffra PP statusmedlemmar är 5% av det totala medlemsantalet.
Dvs idag ger det ca 200 000st

Jag har inte exakta siffror i huvudet, men när Miles & More hade ca 15m medlemmar så fanns det:
ca 6.000 - 8.000 HON som blir någonstans mellan 0.04% till 0.05%
mellan 1% - 1,5% om jag minns rätt var SEN så det skulle bli 150.000 - 225.000
mellan 2% - 3% om jag minns rätt var 300.000 - 450.000

Men det här var 10 år sedan när jag jobbade med detta, men som sagt minnet är inte alltid 100% rätt. Mycket har ändrat sig: M&M är nästan dubbelt så stort, det har blivit svårare att bli SEN. Jag tror dock att någonstans mellan 4%-6% är säkert rimligt med SAS eftersom det har varit så pass enkelt att bli EBS och EBG.

Vi hade en siffra innan AMEX statuspoäng att det fanns 90.000 EB medlemmar i Sverige med EBS och högre.

Hör ofta att många oroar sig för det höga antalet som kvalificerar sig till sin status genom kreditkort istället för att flyga. Det förstår jag inte riktigt. De som får merparten av sina poäng från annat än att flyga trängs ju inte i loungerna och i fast track. Det är väl i så fall de som flyger mycket som är till belastning för systemet?

Toppen