Senaste nytt

ANTA ATT kreditkortsbolagen inte längre får dela ut poäng till flygbonusprogram...

Kommer ihåg när man hade Diners för att komma in i lounger runt om i världen innan dessa blev överbefolkade.
Det är stor skillnad på resandet idag än när man fick kämpa 2000 talet för att komma upp i EBG. Var det bättre förr? Nja
Hetsen att så många vill maxa sina resor men inte all. Jag vet att några i min omkrets är så glada att man lyckas boka inrikes till ex Umeå eller Östersund.
Jag har själva använt 2 st 2-4-1 för att ta familjen till Grekland tidigt 2010 tal då man var skild. Glädjen var enorm att man kunde boka med poäng.

Om man vänder på saker lite så är ju ett av problemen att milen förfaller hos dom flesta bonusprogrammen.
Aegeans Miles & Bonus har inget förfallodatum, samma hos Lufthansa gruppens Miles & More så länge man är minst på silver nivå.

Har själv varit medlem i båda och valt att behålla Aegean så jag kan faktiskt i lugn och ro år efter år bara samla på mig.

Väldigt många trådar som startas handlar just om hur man skall krafsa ihop dom sista milen eller hjälp för någon bonusresa som man är tvungen att panik boka trots att man inte har varken tid eller lust att åka på eftersom ett visst antal mil håller på att förfalla!!

Sen är alla 2 4 1 trådarna ett eget kapitel för sig i detta sammanhang också.

Med lite eftertanke så hade kanske Eurobonus kreditkorten inte använts riktigt så mycket om milen inte haft ett förfallodatum!!

Om man vänder på saker lite så är ju ett av problemen att milen förfaller hos dom flesta bonusprogrammen.
Aegeans Miles & Bonus har inget förfallodatum, samma hos Lufthansa gruppens Miles & More så länge man är minst på silver nivå.

Har själv varit medlem i båda och valt att behålla Aegean så jag kan faktiskt i lugn och ro år efter år bara samla på mig.

Väldigt många trådar som startas handlar just om hur man skall krafsa ihop dom sista milen eller hjälp för någon bonusresa som man är tvungen att panik boka trots att man inte har varken tid eller lust att åka på eftersom ett visst antal mil håller på att förfalla!!

Sen är alla 2 4 1 trådarna ett eget kapitel för sig i detta sammanhang också.

Med lite eftertanke så hade kanske Eurobonus kreditkorten inte använts riktigt så mycket om milen inte haft ett förfallodatum!!
Kreditkorten används så att man ska kunna åka varje år och inte vart femte år är min känsla. Inga poäng hinner således gå ut.

Toppen