Gus
Medlem
Jag provade med personbevis. Hoppas att det fungerar.Ska till Thailand 35 dagar i vinter så jag söker turistvisum online nu. Någon här som har en aning om vad "Document indicating current location" innebär?
Jag provade med personbevis. Hoppas att det fungerar.Ska till Thailand 35 dagar i vinter så jag söker turistvisum online nu. Någon här som har en aning om vad "Document indicating current location" innebär?
Funkade med en bild på förstasidan i passet för oss när vi ansökte för någon vecka sedan.Ska till Thailand 35 dagar i vinter så jag söker turistvisum online nu. Någon här som har en aning om vad "Document indicating current location" innebär?
Aha. Bra tips. Får se om mitt går igenom också. De kunde gott förklara lite mer tycker jag. Bild på passet har jag redan bifogat.Funkade med en bild på förstasidan i passet för oss när vi ansökte för någon vecka sedan.
Aha, jag tyckte det var väldigt mycket dokument i år, men det har varit värre alltsåAnsökte 2023-12-18 och fick det beviljat 2023-12-21. Fyra dagar i "julveckan" får anses vara god service!
Enklare än förra året då de skippat en del dokument som exempelvis bild på när man håller i sitt pass, "inkomstuppgifter/finansiell status" och ett flertal kopior av personbevis.
I år behövdes:
Bifogar bild av de dokument som efterfrågas. Jag har för mig att det var närmare tio olika dokument förra året så en klar förenkling!
- Passets huvudsida
- Ett fotografi av typen "passfoto"
- Ett personbevis som lätt fås från Skatteverkets hemsida
- Flygbokning
- Boendedokumentation, i vårt fall en voucher på deposition av hushyra
Visa bifogad bild 148549
Gör de? Numera var det enbart en fråga om inkomst som skulle anges i rätt grova intervall. Inget som skulle styrkas på något sätt. Och att ett land försöker säkerställa att en tillfällig besökare har medel att försörja sig är knappast ovanligt. Sen om en sådan fråga egentligen gör någon nytta kan man nog diskutera men det är trots allt en ganska hanterbar byråkrati.Hahaha! Dom frågar om du har några stålar! Folk kan väl dit å jobba. Rövland