Senaste nytt

Anmäl dig till BusinessClass.se Julavslutning & Julbord 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Agö

Medlem
Vi kanske skulle utlysa en tävling. Pris till den som gjort den mest kreativa resan för att komma till julbordet... ;)

Jag ligger redan i startgroparna. Eftersom PointBooster ordnar sig utan problem, jag är återkvalad för EBG och förstagångskvalad FBS så ska det bli spännande att se vad man kan knåpa ihop. Lite "problematiskt" att eventet börjar redan 16:30 - inte många timmar att leka med.
 

palmen

Moderator
Vi kanske skulle utlysa en tävling. Pris till den som gjort den mest kreativa resan för att komma till julbordet... ;)

Man kanske skulle försöka sig på följande routing
X-Spånga, pendeltåg
Spånga-Vällingby, blåbuss 179
Vällingby-Alvik, gröna linjen (tunnelbana)
Alvik-Liljeholmen, tvärbanan
Liljeholmen-Slussen, röda linjen (tunnelbana)
Slussen-Gröna Lund, djurgårdsfärjan
Gröna Lund-Sergels Torg, spårvagn 7
Sergels Torg (centralen)-Kungsträdgården, blå linjen (tunnelbana)
Kungsträdgården-Radisson Blu Strand Hotel Stockholm, gångavstånd :)

Tror att jag fått med de flesta färdsätten inom lokaltrafiken i Stockholm. Går även att kombinera detta med alternativ resväg från Arlanda till Hotellet. I så fall får man lägga till bussresa Arlanda T5 till Bålsta med buss 579 (går 1 gång i timmen). Från Bålsta hoppar man sedan på pendeltåget och åker till Spånga, sen är det bara att följa rutten. :)

För att göra resan lite roligare kan man göra om konceptet att starta på en endstation med tunnelabana/pendeltåg och åka in till Stockholm med kravet att man måste gå av på varje station och ta en öl på närmsta pub man hittar. Istället för varje station kan man kanske ta en liten glögg vid varje byte (3-5cl), då kommer man i bra form tills man är framme.
Beräknad tidsåtgång för detta är nog ca 3 timmar beroende på hur mycket man behöver vänta vid alla byten. Ska man åka från ARN får man nog lägga på minst 1½ timmes resväg (enbart bussen tar 1 timme).
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Jag är på ; sign me on ; Skall börja planera på en bra routing för lördagen från GOT....efter att ha varit på Julbord Fredag kväll oxå !
 

Bamsefar

Medlem
Vi kanske skulle utlysa en tävling. Pris till den som gjort den mest kreativa resan för att komma till julbordet... ;)

Om jag hade varit hemma, och jobbat, så hade jag gått ut från kontoret, ett kvarter och runt hörnet = framme... Inte direkr kreativt, men onekligen nära (och än närmre till Grand Hôtel....).
 

sembl

Medlem
Anmäler mig till julbordets läckerheter och kommer att prova på det fantastiska färdsättet cykel om det inte är 3m snö ute
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen