Senaste nytt

Anledningarna att vi kan hitta deals som gemene man har svårt att hitta?

Du har helt rätt! Ser att även min post blev förvanskad. Jag skrev "L H=Lufthansa" utan space och det blev "Lufthansa=Lufthansa". Om jag editerar inlägget står det fortfarande så som jag skrev, dvs inte expanderat.

Jag vet inte alls om jag gillar den här sortens autoexpansion.

eller sluta att använda förkortningar.
Det förminskar risken för missförstånd rejält. :)

Det är korrekt, men jag är nog för att man själv skriver ut det man vill ska stå istället för att forumet automagiskt expanderar förkortningar. Isåfall är det bättre med de tooltips vi hade i början av BC.

Hm, det hände igen, är det någon ny suspekt funktion i forumet? Jag skriver endast bokstäverna L och H, men vid postning blir det Lufthansa... I sense a conspiracy :p

Det är Martin & Co som experimenterat med olika sätt för att få folk att sluta att använda förkortningar. Finns en lista i någon tråd på fler förbjudna förkortningar.

Fast kanske inte alltid. Gissar att fler missförstår om man skriver "Scandinavian Airlines" ,än om man skriver "SAS". :) Inte lätt det här...
Problemet med förkortningar är att det betyder olika hos olika personer.
Någon skrev AF [A och F, ifall detta översätts automatiskt] som förkortning av Arbetsförmedling.

SAS kanske betyder något annat för dem som jobbar med affärssystem. T ex Business Analytics and Business Intelligence Software | SAS

Problemet med förkortningar är att det betyder olika hos olika personer.
Någon skrev AF [A och F, ifall detta översätts automatiskt] som förkortning av Arbetsförmedling.

SAS kanske betyder något annat för dem som jobbar med affärssystem. T ex Business Analytics and Business Intelligence Software | SAS

SAS betyder Special Air Service, det vet ju alla.
Secret SAS 'Death Star' squadron killed or captured thousands of insurgents in Iraq and Afghanistan

Utan vetenskapligt belägg tror jag det är tvärtom. Denna typ av forum är flygbolagens våta dröm på så vis att det leder till att folk som läser här bokar DYRARE biljetter än om man bara använt gängse sökmotorer.

Toppen