Senaste nytt

Anledningarna att vi kan hitta deals som gemene man har svårt att hitta?

Just i mitt fall fanns det pengar att spara på ekonomibiljetter.
Letade länge efter biljetter med Aegean till Thessaloniki från både Stockholm och Köpenhamn.
Allt jag sökte på landade runt 4000:- och sen var ju problemet att man fick frakta sig till något av ovanstående ställen också.
Utökade sökandet till Helsingfors och där hamnade jag på 2000:-
Sen hittade jag Dealen här med SAS till VIP medlemmars bekanta för 1500:-
Så om ett par veckor åker man GOT-ARN-HEL-ATH-SKG med två bolag och en besparing på 500:-

Byten och positioneringsflyg är djävulens påfund enligt medelsvennson. Tror nog att få premierar upplevelse över restid, och det skulle förvåna mig om någon normal människa skulle välja att flyga till Asien via Frankfurt, Moskva och Istanbul för en billigare biljett.
Ärligt talat tror jag att många medelsvensson inte ens tittar på flygtider och byterpunkter, utan bara sorterar listan efter "billigast" och bokar den översta flighten.

Byten och positioneringsflyg är djävulens påfund enligt medelsvennson. Tror nog att få premierar upplevelse över restid, och det skulle förvåna mig om någon normal människa skulle välja att flyga till Asien via Frankfurt, Moskva och Istanbul för en billigare biljett.

Absolut inte! Norwegian flyger ju direkt!

Fick en kollega att flyga via BRU på utresan och ZRH på hemresan inför familjens sommarresa till Malaga. Men det var lite "uff, mellanlandning. Tänk om vi missar. Nä, direkt är ju så skönt med barn."

Han skulle precis klicka på boka på Norwegians hemsida men fick en tanke att ringa mig först.

Det slutade med att han kunde flyga samma dagar, bättre tider, sparade 6500:- och fick flyga SN/LX.... (Tog mig 4 minuter på skyscanner och flygstolen. Så det var inte svårt, men Norwegian har lyckats med att vara första alternativet för den stora massan)

Ja, Svensson letar nog inte billigaste priser alls faktiskt - Norwegian ÄR ju billigast!

Numer är det nog så att det är vedertaget, tyvärr. Är man nöjd med deras produkt, so by all means fly, men speciellt på LH (vilket börjar bli vanligare för oerfarna resenärer) så tillkommer som bekant extra avgifter för bagage och mat och vips blev det dyrare än många andra. Dock tror jag mellanlandningen spökar för många, det känns osäkert att byta flyg och man känner inte till de rättigheter man har vid missad anslutning (inklusive att man måste ha en genomgående bokning osv.) så det blir lätt en stressfaktor i resandet.

Jag har dock konverterat ett antal bekanta så jag försöker göra min deal av "the cause" :p

Faktiskt inte... Jag sitter t.o.m. på laptopen i soffan och jobbar hemifrån, det skall vara LH = Long Haul och inget annat, jag har ingen aning hur Luftwaffe dök upp där... :eek:

Hm, det hände igen, är det någon ny suspekt funktion i forumet? Jag skriver endast bokstäverna L och H, men vid postning blir det Lufthansa... I sense a conspiracy :p

Toppen