Senaste nytt

Ankommande flyg på huvudstadsflygplatserna ARN CPH HEL OSL sept 2023

Det är sista rapporten om ankommande långlinjer till de nordiska huvudstäderna under en vecka i september. Reykjavik (RKV) har inte varit med denna gång, möjligen att jag lägger till dem vid en ev uppdatering av långlinjerna.

Det är mycket information under en vecka, att det blir typofel är nog svårt att komma ifrån… Räck upp handen den som inte skrivit småfel på sociala medier eller forum! Hm… det var ingen som räckte upp handen ;)

Från och med idag flyger EK fem dagar i veckan från ARN (ej måndag och onsdag). EK flyger dagligen både från OSL och CPH.

QR flyger från ARN sön/mån/tor och från CPH sön/tis/ons/fre, men dagligen från OSL. AY flyger dagligen till DOH både från ARN och från CPH.

Resumé torsdag 7 sep – onsdag 13 sep
CPH:
Internationella ankommande flighter: 107, snitt 15/dag
Varav SAS: 53, 49% av flighterna

HEL:
Internationella ankommande flighter: 88, snitt 13/dag
Varav AY: 76, 86% av flighterna

ARN:
Internationella ankommande flighter: 57, snitt 8/dag
Varav SAS: 17, 30% av flighterna

OSL:
Internationella ankommande flighter: 34, snitt 5/dag
Varav SAS: 7, 21% av flighterna

BC 13 sep.png
 

Attachments

  • BC 13 sep.png
    BC 13 sep.png
    133,7 KB · Visningar: 58

JacobGBG

Medlem
Kul läsning! Intressant att se hur packat det är på mornarna på ARN. Det är väl förstås fördelaktigt ur ett connection perspektiv.

Skulle med stort intresse följa samma uppställning för Avgångar.
 

augu12345

Medlem
Intressant att se! Bekräftar väl också att SAS snart blir heldanskt inte kommer att vara något dråpslag mot Arlandas redan mediokra utbud av långlinjer. SAS har ju knappt några som det är, vilket jag tycker glöms bort. New York vågar de nog inte lägga ned, kanske försvinner Toronto och Miami, resten är redan borta.

Att HEL lyckas underhålla ett så stort utbud av långlinjer, främst genom transfer gissar jag, är ju också ett bevis på att ARN, om de valt en annan strategi och haft en mer affärsmässig ägare istället för att bara hoppas på SAS välvilja, ändå har en potential om bara viljan fanns där.
 
Toppen