Senaste nytt

Ankommande flyg på huvudstadsflygplatserna ARN CPH HEL OSL sept 2023

Flighter från medelhavsområdet är inte med i tabellerna eftersom jag inte ser dem som långlinjer. Om jag gör en ny uppdatering när vintertidtabellen är utrullad kanske även de ska vara med.
 
På måndagen höll CPH ställningen med 15 ankommande, varav SAS stod för åtta långlinjer. HEL hade 12 ankommande där AY stod för 10 inkommande långlinjer. ARN hade nio ankommande och SAS stod för tre av dem. OSL hade sitt bassortiment med endast fyra långlinjer.
Screenshot 2023-09-11 at 12.54.41.png
 

Rickard_O

Medlem
Intressant, lärde mig ett nytt flygbolag idag, Juneyao Air hade jag aldrig hört talas om innan, definitivt inte att dom hade en direktlinje in i norden!
 

SK989

Medlem
Jag kikade lite på Flightradar idag och det slog mig att kanske är det den femte av de nordiska huvudstäderna (Islands huvudstad Reykjavik), som saknas på listan, egentligen har flest långlinjer? Enligt Flightradar så finns idag den 13 september följande långlinjer under innevarande dygnet från Nordamerika till den minsta huvudstaden i Norden:

Hamilton - 1 ankomst (Play)
Boston - 3 ankomster (1 Play, 2 Icelandair)
New York - 6 ankomster (1 Play, 4 Icelandair, 1 Delta)
Washington DC (inkl. Baltimore) - 4 ankomster (2 Play, 2 Icelandair)
Denver - 1 ankomst (Icelandair)
Portland - 1 ankomst (Icelandiar)
Orlando - 1 ankomst (Icelandair)
Seattle - 1 ankomst (Icelandair)
Toronto - 1 ankomst (Icelandair)
Detroit - 1 ankomst (Icelandair)
Minneapolis - 1 ankomst (Icelandair)
Chicago - 2 ankomster (1 Icelandair, 1 United)
Montreal - 1 ankomst (Air Canada)

D.v.s. totalt 24 ankomster med långlinjer.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Intressant, lärde mig ett nytt flygbolag idag, Juneyao Air hade jag aldrig hört talas om innan, definitivt inte att dom hade en direktlinje in i norden!
Lanserades som ett Joint-business med Finnair sommaren 2021. Tror inte det har utvecklat sig alls som Finnair hoppades.
 

NotRyan

Medlem
@Jonas C syftade nog på typot i den här posten :)

 

Hachans

Medlem
@Jonas C syftade nog på typot i den här posten :)


Lättare att göra sig lustig än att snällt påpeka att det är ett skrivfel. Eller om man måste påpeka det alls, det var ju rätt uppenbart.
 
Toppen