Senaste nytt

Ang. anslutning i Zurich

Jannes

Medlem
Precis. Regel nummer ett vid alla anslutningar som kan bli för korta är att ha handbagage som man klarar sig på minst en natt.
Reser jag med checkat bagage har jag alltid en ryggsäck för diverse saker som behövs under resan (laddare, underhållning, viktiga dokument) och sådant jag inte kan ersätta ifall bageget är puts väck.
Men även ett lätt ombyte av underkläder och T-shirt. Läxa lärd den hårda vägen.
 

AABack2ARN

Medlem
Precis. Regel nummer ett vid alla anslutningar som kan bli för korta är att ha handbagage som man klarar sig på minst en natt.

Jag justerade din regel lite ;)

Behöver man verkligen passera säkerhetskontroll vid resa från Sverige till USA via Zurich? Sker den i så fall lokalt vid gate i E-piren?
 

pep

Medlem
Jag justerade din regel lite ;)

Behöver man verkligen passera säkerhetskontroll vid resa från Sverige till USA via Zurich? Sker den i så fall lokalt vid gate i E-piren?
Ja, både visa og sikkerhedscheck. Schengen til non-Schengen. På den anden side er ZRH en af Europas hurtigste og mest effektive lufthavne
 

Hachans

Medlem
Ja, både visa og sikkerhedscheck. Schengen til non-Schengen. På den anden side er ZRH en af Europas hurtigste og mest effektive lufthavne
Är detta nyligen infört? Jag har aldrig behövt gå igenom någon säkerhetskontroll på vägen till USA i Zürich men det var ett tag sen jag flög den vägen.
 

Thornado

Medlem
Är detta nyligen infört? Jag har aldrig behövt gå igenom någon säkerhetskontroll på vägen till USA i Zürich men det var ett tag sen jag flög den vägen.

Jag var på ZRH i december och tog mig från A gates till E gates (skulle förvisso inte flyga bort från Schengen utan hade bara lång anslutning och ville till den bättre loungen där). Då behövde jag iaf inte passera security.
 

Hachans

Medlem
Jag var på ZRH i december och tog mig från A gates till E gates (skulle förvisso inte flyga bort från Schengen utan hade bara lång anslutning och ville till den bättre loungen där). Då behövde jag iaf inte passera security.

Nä, där är ingen säkerhetskontroll för att komma förbi passkontrollen. Men det kanske ligger längre bort i terminalen?

Om de infört det så är det ju en klar nackdel för Zürich som flygplats jämfört med alla andra flygplatser där man inte behöver gå igenom extra kontroll.
 

pep

Medlem
Är detta nyligen infört? Jag har aldrig behövt gå igenom någon säkerhetskontroll på vägen till USA i Zürich men det var ett tag sen jag flög den vägen.
Maaske var det mig der begik en fejl, idet jeg jeg maaske ved et uheld forlod airside ved min transfer. Saa jeg er ikke sikker, sorry
 

Hachans

Medlem
Maaske var det mig der begik en fejl, idet jeg jeg maaske ved et uheld forlod airside ved min transfer. Saa jeg er ikke sikker, sorry

Ingen fara, det kanske var så att du kom igenom security när du kom från andra hållet, det händer ju ibland även om USA ska vara ett av de ställena man inte behöver gå igenom kontroll från.
 
Toppen