Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

Mindre <-> Mer
Säger man inte "mer folk", "mindre folk (syftar ej på korta människor)"? Om jag har använt svenska språket fel får jag be om ursäkt.
Just eftersom begreppet 'folk' syftar till ett kollektiv (och inte såsom 'mindre personer' eller liknande där det bör vara 'färre personer') ser jag inget problem i användningen.

Får bli rättad av bättre vetande om jag har fel!

edit: Vid närmare eftertanke tror jag Mikey1122 har rätt. Mer/mindre syftar normalt till en icke-diskret kvantitet, emedan fler/färre syftar på diskreta kvantiteter.

Sist jag var i pop-up loungen (pga flight till DUB från F-piren) var det så fullt att jag gick till Menzies loungen bredvid istället. där var det två personer.

Mindre <-> Mer
Säger man inte "mer folk", "mindre folk (syftar ej på korta människor)"? Om jag har använt svenska språket fel får jag be om ursäkt.

OT: Jo, det det roliga är att det är tvetydigt. Det kan även betyda att det är kortare människor. Men så som du skrev ska det givetvis tolkas som att det var färre personer där.

Ofta skriver du faktiskt bättre svenska än många svenskar - hur många gånger har man inte sett/hört "färre folk"? (Helt korrekt att skriva så, om man pratar om folk som i folkslag, men det gör man rätt sällan...)

Min bror (EBS) med familj blev hänvisad till Pop up i tisdags när de flög mer till oss.

Första gången i lounge för dem och de gillade verkligen pop up.

I mina ögon har SAS lyckats med sin EBS satsning. Många som istället skulle flyga Norwegian eller Ryanair väljer nu SAS för sommarresan. (Nej jag har inte forskat i ämnet)

Min bror (EBS) med familj blev hänvisad till Pop up i tisdags när de flög mer till oss.

Första gången i lounge för dem och de gillade verkligen pop up.

I mina ögon har SAS lyckats med sin EBS satsning. Många som istället skulle flyga Norwegian eller Ryanair väljer nu SAS för sommarresan. (Nej jag har inte forskat i ämnet)
Ja, loungen och fasttrack är ju den enda märkbara förmånen Silver har om man ändå checkar in i automat/online och reser utan bagage.

Detta inlägg och efterföljande kommentarer har brutits ut från följande tråd
Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet | Sida 100 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Teoretiskt borde alla amex elite blivit EBG? 2 x 20.000 poäng och alla som har ett sas amex flyger ju minst in 5.000p fram till november (bortsätt för det som hade otur med intjäningen period)

Inte bra för redan överfulla lounger ....
De där överfulla sas loungerna väntar jag fortfarande på att se. Inte vid en enda flygning jag gjort har sas lounger varit överfulla. Alltid funnits sittplats. Enda gången det var lite mycket folk på liten yta var MD80 eventet när vi alla var på CPH.

Last edited:
De där överfulla sas loungerna väntar jag fortfarande på att se. Inte vid en enda flygning jag gjort har sas lounger varit överfulla. Alltid funnits sittplats. Enda gången det var lite mycket folk på liten yta var MD80 eventet när vi alla var på CPH.
Gör ett studiebesök i SAS Gold på CPH så förstår Du. Jag själv vänder oftast i trappan och går ner igen - där finns det plats och arbetsro och dessutom ett bättre/fräschare utbud!

Toppen