Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

AABack2ARN

Medlem
Besökte den vanliga loungen på Arlanda i torsdags efter lunch. Var det fullt? Nej, det var mycket folk men långt ifrån fullt. Var det massa störande barnfamiljer? Nej, möjligtvis något barn som var lite missnöjt med tillvaron men inte störande. Var det några störande män i medelåldern som pratade i sina mobiltelefoner så att hela loungen kunde få ta del av deras arbeten och inplanerande resor? Ja, två stycken. :(
 

Homer

Medlem
Besökte den vanliga loungen på Arlanda i torsdags efter lunch. Var det fullt? Nej, det var mycket folk men långt ifrån fullt. Var det massa störande barnfamiljer? Nej, möjligtvis något barn som var lite missnöjt med tillvaron men inte störande. Var det några störande män i medelåldern som pratade i sina mobiltelefoner så att hela loungen kunde få ta del av deras arbeten och inplanerande resor? Ja, två stycken. :(

Dessa såg jag förra veckan, för det lär väl inte finnas fler än två? ;)
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Om man tycker det är mycket folk på morgonen så kan man ju slänga ett öga på avgångarna. Förutom de ordinarie så har SAS många flighter till Spanien, Grekland, Turkiet, Kroatien osv. Sen kommer USA... (Fulla flyg)
Efter 10 borde det vara hyfsat lugnt?
 
När man ser glädjen i ögonen på den 25-åriga killen som får flasha silverkortet och gästa in sin flickvän i loungen glömmer man lätt att det är fullt.
Eksakt. Har selv givet to sølvkort væk på den konto. Reaktionerne har været helt utroligt positive.

"Vi skulle ikke stå i kø da vi skulle aflevere bagagen. Vi skulle ikke stå i kø i sikkerhedskontrollen. Loungen var rigtigt nice - hvordan gør man så man altid kan komme ind"
 

Dr. Miles

Expert
Så här SAS Pop up loungen såg ut på måndag morgon kl. 6.

SAS Pop up lounge, 01.jpg

SAS Pop up lounge, 02.jpg


Jag hade avgång från 3A så vanlig SAS Lounge var närmare än den här men jag visste att det skulle vara mindre folk i SAS Pop up loungen därför gick jag dit istället.
 

Mikey1122

Medlem
Jag hade avgång från 3A så vanlig SAS Lounge var närmare än den här men jag visste att det skulle vara mindre folk i SAS Pop up loungen därför gick jag dit istället.[/QUOTE]

Hur mycket mindre var folket där i pop up loungen då? Runt 1,60 eller? Haha
Skämt å sido så är det väl bra om det här med silverkorts access är en pull faktor eftersom det inte är lika mycket affärsresor under sommaren.
 
Toppen