Senaste nytt

ANA 2+ biljetter i business/first till Tokyo

Tevyn

Medlem
Hej,

Jag har försökt att hålla utkik på olika rutter inför en planering av resa med ANA till Tokyo under 2024 för att försöka få en överblick över hur många business/first biljetter som släpps från olika rutter. Om jag inte sett helt fel så verkar det vara svårt att hitta fler än 1 biljett i Business eller First både västerut och österut. Finns det någon översikt på detta i forumet (har sökt utan lycka efter någon som är up-to-date) eller generellt tips på destinationer som är lättare än andra? Har hittat en hel del rutter med EVA air som är ett väldigt trevligt flygbolag, men det hade varit roligt att pröva ANA som jag läst mycket gott om här på forumet.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
 

palmen

Moderator
2+ platser i ANA First är bara att glömma, det händer inte.
2 platser kan vid extra undantagsfall bli tillgängligt några enstaka gånger.
1 First plats är inte helt omöjligt, som avnligt krävs det flexibilitet och att vara på hugget när de släpps. Till från USA är bästa chansen att få till dessa.
 

Tevyn

Medlem
2+ platser i ANA First är bara att glömma, det händer inte.
2 platser kan vid extra undantagsfall bli tillgängligt några enstaka gånger.
1 First plats är inte helt omöjligt, som avnligt krävs det flexibilitet och att vara på hugget när de släpps. Till från USA är bästa chansen att få till dessa.
Såg i ”Posta dina lyckase bonusresor”-tråden att någon lyckats boka 2 i First med 360 dagars framförhållning HNL - HND och så har jag tidigare sett en bokning LHR - HND under pandemin 2 st i First, om nu personerna varit ärliga.

Hur ser tillgången ut i Biz då?
 
Det fanns mer innan pandemin, bokade flera Ana F för 2st och för 1st t&r, efter har dom dragit ner ordentligt. För någon vecka sen så åkte jag Ana C lhr-hnd och i F var det bara 2/8 platser tagna. Så har det varit ända sen jag boka för ca ett år sen. Så Ana verkar inte vilja göra som tex LH och släppa fler närmre inpå utan verka då hellre det låta vara tomma platser.
 

Tevyn

Medlem
Det fanns mer innan pandemin, bokade flera Ana F för 2st och för 1st t&r, efter har dom dragit ner ordentligt. För någon vecka sen så åkte jag Ana C lhr-hnd och i F var det bara 2/8 platser tagna. Så har det varit ända sen jag boka för ca ett år sen. Så Ana verkar inte vilja göra som tex LH och släppa fler närmre inpå utan verka då hellre det låta vara tomma platser.
Tack för ett bra svar! Vet att jag såg en bokning under pandemin för 2 i F så det verkar stämma överens med det du säger.
Kollade ex. JFK - HND imorse och det var endast 1 businessbiljett. Är det i regel så även för biz att de bara släpper 1?
 

Matore

Medlem
Såg i ”Posta dina lyckase bonusresor”-tråden att någon lyckats boka 2 i First med 360 dagars framförhållning HNL - HND och så har jag tidigare sett en bokning LHR - HND under pandemin 2 st i First, om nu personerna varit ärliga.

Hur ser tillgången ut i Biz då?
Det var nog jag. Bokade ett år innan 2 st i nya Suites t/r London över påsk nu som kommer. En dröm. Om inget eländigt händer…
 

Tevyn

Medlem
Var finns det störst chans att hitta 2 i biz, finns det några rutter där de släpper 2+ kontinuerligt eller är det alltid 1 i first och 1 i biz?
 

Tevyn

Medlem
Finns en del datum med 2 biljetter i business Haneda-Chicago i februari som exempel.
Tack! Det finns inget 360 dagar framåt dock så att man kan ha lite framförhållning.

Såg att det fanns 2 st i First i morse LHR - HND på Air Canadas bonusbokningssida, hur väl stämmer den överens med SAS EuroBonus?
 
Toppen