Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

Nu börjar prispressen! Visst det är mitt i sommaren och Tokyo är jättevarmt, men väldigt bra prissatt för direktflyg och ANA i min mening i Business Class
1739379038944.png

SAS skall ha ca 34 000kr på samma datum men flyg via CPH.
1739379517888.png

Last edited:
Jag letar efter open-jaw till Japan och hem från seoul och hittar bra priser med ANA men bara via OTA. Vågar man boka vi någon av dom? IMG_7935.jpeg

• Gilla
Reactions: hco
Kommer man in i den nya SAS-loungen på Arlanda om man flyger med ANA? Jag har *A-guld från M&M och flyger i Business.

Enligt ANA kommer jag som Business-resenär in i "SAS Business lounge". Det är ju förvirrande att det enligt hemsidan till SAS inte finns någon "Business lounge", endast "SAS Lounge", "SAS Gold lounge" och "SAS Lounge by Mastercard" (den nya).

Kommer man in i den nya SAS-loungen på Arlanda om man flyger med ANA? Jag har *A-guld från M&M och flyger i Business.

Enligt ANA kommer jag som Business-resenär in i "SAS Business lounge". Det är ju förvirrande att det enligt hemsidan till SAS inte finns någon "Business lounge", endast "SAS Lounge", "SAS Gold lounge" och "SAS Lounge by Mastercard" (den nya).
SAS Lounge är business loungen, och Mastercard loungen är väl två separata delar. Så jag skulle gissa du får tillgång till de två icke-Gold loungerna.

Du kommer in i båda "Business loungerna", dvs de som inte kräver guldkort. Alla bolag som har avtal med sas kommer in både i gamla och nya loungerna.

Om ANA har något avtal för Star gold också så kanske du kommer in i guld loungerna också, men tror inte de har det. Lufthansa tillåter ju bara egna status folk in i loungen, inte övriga Star Alliance.

Jag frågade på Arlanda igår vad som gäller när man flyger med ANA.

Ana business = SAS business
Ana premium economy = Pearl Loungen
Ana oavsett klass + guldstatus eller högre på ANA = SAS Gold

Det är alltså precis som LH, du kommer bara in om du har guldkort hos själva bolaget du flyger.

Alltså du kan inte åka ANA business/premium eco/economy och ha M&M senator och förväntas komma in i SAS guld loungen.

Jag frågade på Arlanda igår vad som gäller när man flyger med ANA.

Ana business = SAS business
Ana premium economy = Pearl Loungen
Ana oavsett klass + guldstatus eller högre på ANA = SAS Gold

Det är alltså precis som LH, du kommer bara in om du har guldkort hos själva bolaget du flyger.

Alltså du kan inte åka ANA business/premium eco/economy och ha M&M senator och förväntas komma in i SAS guld loungen.
Intressant att de tycker att det är värt besväret/pengarna att ha avtal med två olika loungeoperatörer på en så liten destination som Arlanda.

Toppen