Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

Mr.cake

Medlem
Mina damer och herrar. Äntligen ser det ut att bli en direktflight mellan Tokyo och Arlanda med ANA. Enligt Nikkei så ska detta ske andra halvan av året. Även planerat med direktflight mellan Milano och Istanbul. Med tanke på att Japan fullkommligt exploderat i intresse av nyfikna turister och ett väldigt uppskattat resemål bland många så tror jag att denna rutt kan hålla i sig. Som vanligt säger jag att Japan inte bara är Tokyo, så leta ut er om ni har möjlighet :cool:

 

Franco

Medlem
Informationen framgår även av ANA:s nyhetsbrev som jag just fick.
 

Attachments

  • IMG_0283.jpeg
    IMG_0283.jpeg
    172,8 KB · Visningar: 123
Mina damer och herrar. Äntligen ser det ut att bli en direktflight mellan Tokyo och Arlanda med ANA. Enligt Nikkei så ska detta ske andra halvan av året. Även planerat med direktflight mellan Milano och Istanbul. Med tanke på att Japan fullkommligt exploderat i intresse av nyfikna turister och ett väldigt uppskattat resemål bland många så tror jag att denna rutt kan hålla i sig. Som vanligt säger jag att Japan inte bara är Tokyo, så leta ut er om ni har möjlighet :cool:

Nu när SAS lämnar WO på ARN öppnar det ju upp enorma möjligheter för andra bolag att göra som ANA och öppna direktlinjer på ARN istf CPH.
Finns ju absolut noll skäl för andra bolag att lägga long haul till CPH på dom sträckor som SAS kör där så bara att hoppas att det inte dröjer allt för lång tid innan fler bolag inser detta. Och andra sträckor också naturligtvis.
 

palmen

Moderator
Nu när SAS lämnar WO på ARN öppnar det ju upp enorma möjligheter för andra bolag att göra som ANA och öppna direktlinjer på ARN istf CPH.
Finns ju absolut noll skäl för andra bolag att lägga long haul till CPH på dom sträckor som SAS kör där så bara att hoppas att det inte dröjer allt för lång tid innan fler bolag inser detta. Och andra sträckor också naturligtvis.
Finns fortfarande anledning för bolag som inte är samma allians som SAS om man vill konkurrera, typ som Finnair gjorde på ARN tidigare men fick lägga ner pga pandemin mm.

Flyger man till ARN måste man nästan ha samarbete med SAS oavsett då många vill vidare och inte bara besöka Stockholm.

Oavsett är det kul och positivt att ANA vill starta upp detta igen.
 

Hachans

Medlem
Nu när SAS lämnar WO på ARN öppnar det ju upp enorma möjligheter för andra bolag att göra som ANA och öppna direktlinjer på ARN istf CPH.
Finns ju absolut noll skäl för andra bolag att lägga long haul till CPH på dom sträckor som SAS kör där så bara att hoppas att det inte dröjer allt för lång tid innan fler bolag inser detta. Och andra sträckor också naturligtvis.

Du kan vara ganska säker på att det inte är SAS uttåg som enbart gjort detta möjligt. Det har varit på gång längre än så.

Dessutom så ser vi lite carriers komma och gå över åren med sina direktlinjer. De försvinner ju ofta igen efter något år, troligen för det inte bär sig efter att de rabatterade flygplatsavgifter som nya bolag kan få slutar gälla.
 
Toppen