palmen
Moderator
Avgång 14 och ankomsten runt svensk midnatt. Med tidsskillnad blir det dock dag och nattflyg.Hur får du det till att ARN-HND är ett dagflyg?
Avgång 14 och ankomsten runt svensk midnatt. Med tidsskillnad blir det dock dag och nattflyg.Hur får du det till att ARN-HND är ett dagflyg?
Hur får du det till att ARN-HND är ett dagflyg?
Det är väl inte dagflyg mot tokyo? Solen bör gå ned i kabinen efter ca 2h resa och sedan är resterande 7h under natt.
Avgång 14 och ankomsten runt svensk midnatt. Med tidsskillnad blir det dock dag och nattflyg.
Intressant, resan mot Japan har ju riktigt bra tider! På 3 weekly bör de väl t.o.m. kunna köra på ett flygplan?Tokyo Haneda – Stockholm Arlanda eff 06JUN20 3 weekly 184-seater 787-8 (1 daily from 21JUL20)
NH221 HND0940 – 1300ARN 788 146
NH222 ARN1420 – 0710+1HND 788 146
Källa: Routesonline
De Jan köra med ett flygplan på 7 weekly också mer eller mindre (krävs ju dock lite underhåll ibland då de måste växla in annat plan).Intressant, resan mot Japan har ju riktigt bra tider! På 3 weekly bör de väl t.o.m. kunna köra på ett flygplan?
Ni som gillar avgångar till Asien som lyfter från Europa på eftermiddagen, hur resonerar ni?
Jag tycker att det är enormt mycket skönare att lyfta sent från Europa för att kunna sova gott ombord. När jag lyfter eftermiddag från Europa så kan jag varken sova ombord eller fungera vettigt när jag kommer fram tidig morgon dagen efter i Asien.
Ni som gillar avgångar till Asien som lyfter från Europa på eftermiddagen, hur resonerar ni?
Jag tycker att det är enormt mycket skönare att lyfta sent från Europa för att kunna sova gott ombord. När jag lyfter eftermiddag från Europa så kan jag varken sova ombord eller fungera vettigt när jag kommer fram tidig morgon dagen efter i Asien.
Första klass är dock inte aktuellt här eftersom de flyger 787.Jag har full förståelse för ditt resonemang och håller med dig om att det ofta är jobbigt med eftermiddagsavgångar öster ut. Om jag däremot ska flyga första klass så uppskattar jag avgångstider som betyder att jag orkar vara vaken så stor del av flygningen som möjligt för att kunna njuta av all service.