Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

bnr

Medlem
Jag har full förståelse för ditt resonemang och håller med dig om att det ofta är jobbigt med eftermiddagsavgångar öster ut. Om jag däremot ska flyga första klass så uppskattar jag avgångstider som betyder att jag orkar vara vaken så stor del av flygningen som möjligt för att kunna njuta av all service.
Förstår delvis hur du menar. Visst är det kul att äta och dricka i First, men man (jag?) sover ofta skönare i First än i Business.

Har personligen kommit till ett läge där jag prioriterar sömn och en smidig resa över att vilja vara vaken bara för att äta och dricka så mycket som möjligt "bara" för att jag flyger First.
Första gångerna jag flög First hade jag dock lite annorlunda prioriteringar, det ska sägas.
 

Johan Gott

Medlem
Förstår delvis hur du menar. Visst är det kul att äta och dricka i First, men man (jag?) sover ofta skönare i First än i Business.

Har personligen kommit till ett läge där jag prioriterar sömn och en smidig resa över att vilja vara vaken bara för att äta och dricka så mycket som möjligt "bara" för att jag flyger First.
Första gångerna jag flög First hade jag dock lite annorlunda prioriteringar, det ska sägas.

Det låter rimligt. Jag kanske kommer till det läget en dag också. Har hittills bara 4 resor i First :)
 
Det verkar som om Routesonline har tagit bort notisen om ANAs flight HND-ARN som var publicerad torsdag 16 jan! Vid en sökning i Amadeus finns ännu ingen information om flighter på dessa dagar från 6 juni som man skulle flyga. Routesonline hittar ju sin info i databaser och är inget vanligt forum... Ett reseföretag jag känner har varit i kontakt med ANA i London som skulle återkomma till dem när de hade info om flight till ARN.
 
Kasst för mig i HKG
Gissar att det krävs övernattning i Tokyo på väg mot Sverige :(
Finns ju en flight som landar 05 på morgonen i HND från HKG. Flight NH822
upload_2020-1-19_21-50-14.png
 

vickaido

Ny medlem
Ni som gillar avgångar till Asien som lyfter från Europa på eftermiddagen, hur resonerar ni?

Jag tycker att det är enormt mycket skönare att lyfta sent från Europa för att kunna sova gott ombord. När jag lyfter eftermiddag från Europa så kan jag varken sova ombord eller fungera vettigt när jag kommer fram tidig morgon dagen efter i Asien.
Eftermiddagsavgångar är ju perfekt, för då har du ju nästan en hel dag att jobba när du kommer fram. SAS till Narita, kunde vara på kontoret vid lunch och hade hela eftermiddagen där. Perfekt och tidseffektivt.
 
Toppen