Kan korrigera mig själv och meddela att det är 50 Euro per överföring upp til 60k.
Jag körde vidare på detta spåret och skickade över Avios till min frus konto. Försökte göra bokningen utan att föra över Avios till Qatar (med länkat konto vilket verkar vara vad de förespråkar). Men blev skickad till BAs startsida när 2FA skulle genomföras och sen tog det stopp. Fick en PNR som stod som ”pending payment”. Tog kontakt med QR som hänvisar till BA och BA skickade runt mig ett antal gånger tills jag tillslut hamnade på en WhatsApp Avios där de meddelade att överföringar är stoppade på grund av säkerhetsskäl och det går inte att manuellt köra igenom överföringen. Rekommendationen är att vänta, hur länge då? Tills det går igenom.. de ville inte ha något ytterligare utan bara vänta.
Kanske vore det bättre att först föra över Avios till QR och sen göra bokningen, men det ska ju inte behövas när kontona är länkade.
Fortsättning följer. Hoppas verkligen inte AF/KLM/SAS gör en liknande lösning för det är kaos med alla olika regler och överföringar, bättre isåfall med en gemensam konto-lösning typ Miles&more.