Capa
Medlem
Nej, jag har inte hört något om ändringar på något av de andra avios bolagen så Finnair ska gå fint att boka för flera.
Precis, enligt det som sägs räcker det med att kreditera en flight så valfritt partner-bolag som ger poäng bör räcka. Inte testat själv ännu dock (för min del lutar det åt work-arounden jag beskrev ovan).
Den som ska boka biljetterna (har avioserna) behöver öppna kontona. (Kommer avioserna från Amex är det noga med namn etc och det är bäst att först skicka över till BA sen boka hos Qatar.) Tänk på att det även finns regler kring nya konton så skaffa asap till både dig och eventuella resesällskap hos alla bolag.
Går såklart att boka på två PNR men kan jag överföra Avios från BA i mitt namn till Qatar till mitt konto samt till fruns konto? Eller bygger det på att båda har varsitt Amex, är det så du menar?
Sista frågan; Jonas C skriver ovan att alla på ”My list” how Qatar måste ha konto som är minst x mån gammalt och ha minst en flygning krediterad till sitt konto. Räcker det med att jag har det och sedan kan jag boka för två personer eller har jag missförstått?
Tack igen