Senaste nytt

Amex värvningskampanj - April 2022

ekf

Medlem
Om du skaffar kortet och uppnår spendkravet för bonus ser jag inget fel, däremot om du avslutar utan att uppnå spendkravet är en annan sak vilket du inte diskuterade från början.
Båda fallen är nog lika oönskade av Amex…

Förstår om de drar öronen åt sig lite extra när det gäller folk som bjuder inga flertalet som sedan aldrig spenderar något… Då förbehåller de sig ju dessutom rätten av dra tillbaka värvarens bonus. Sätter man det i system så är det klart missbruk…
 

igelkotten

Medlem
Om du skaffar kortet och uppnår spendkravet för bonus ser jag inget fel, däremot om du avslutar utan att uppnå spendkravet är en annan sak vilket du inte diskuterade från början.

Nej det är ju inget fel att göra så enligt villkoren, och Amex har helt säkert tagit höjd för att det kommer finnas kunder som gör så (finns ju helt legitima skäl så som att kortet visar sig helt enkelt inte passa ens behov). Så är det ju med alla sådana här välkomsterbjudanden.

Det jag tror andra försöker säga är helt enkelt att om det blir för många som gör så, så håller kanske inte Amex kalkyler längre, och de kan därför komma att ändra reglerna till det sämre för oss. Det har vi redan sett att de har gjort på andra områden.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Flyer722

Medlem
Nej det är ju inget fel att göra så enligt villkoren, och Amex har helt säkert tagit höjd för att det kommer finnas kunder som gör så (finns ju helt legitima skäl så som att kortet visar sig helt enkelt inte passa ens behov). Så är det ju med alla sådana här välkomsterbjudanden.

Det jag tror andra försöker säga är helt enkelt att om det blir för många som gör så, så håller kanske inte Amex kalkyler längre, och de kan därför komma att ändra reglerna till det sämre för oss. Det har vi redan sett att de har gjort på andra områden.
Vilket ändå är rimligt när ett företag växer på en marknad att man börjar avveckla sina värvningskampanjer. Vilket har skett med AMEX tror inte kortvärvningar kommer vara kvar länge till.
 
Kommer någon ihåg spenderingskraven för den som blir värvad (både för Elite och Premium) för denna kampanj? Och hur många poäng den personen skulle få?
 
Toppen