Senaste nytt

Amex värvningskampanj - April 2022

Maxilaxen

Medlem
Ny värvningskampanj:
5 April - 15 Maj / 2022.
Om du har ett SAS Amex premium kort så får du 24 000 eurobonuspoäng om du värvar en vän.
Om du har ett SAS Amex Elite kort så får du 36 000 eurobonuspoäng om du värvar en vän.

Väntar på att mitt kort ska bli uppgraderat till Elite. (Väntar fortfarande sen Mars-dealen) med att man får 30k poäng. Sedan har jag minst en vän som är sugen på att haka på poängjakten. Skulle bli 66k poäng, inte helt fel.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Gäller även för Platinum där man nu får DI Digitalt om man blir värvad
upload_2022-4-5_13-46-48.png
 

palmen

Moderator
Läste även lite i reglerna för att bjuda in, de blir hårdare och hårdare på Amex kan man lugnt säga.

Varför ska jag följa villkoren?
Om du inte följer villkoren för att bjuda in en vän kommer ditt medlemskap i programmet att avslutas. Poängen du belönats med genom att bjuda in vänner kommer förfalla och du kommer inte längre att kunna tjäna ytterligare Membership Rewards-poäng.
 

FilipJ

Medlem
Läste även lite i reglerna för att bjuda in, de blir hårdare och hårdare på Amex kan man lugnt säga.

Varför ska jag följa villkoren?
Om du inte följer villkoren för att bjuda in en vän kommer ditt medlemskap i programmet att avslutas. Poängen du belönats med genom att bjuda in vänner kommer förfalla och du kommer inte längre att kunna tjäna ytterligare Membership Rewards-poäng.
Verkligen… vad läser ni andra in i detta? Säg att någon illvillig skulle använda min länk som de tidigare kommit åt, men inte uppfyller ”kriterierna” - skulle jag då kunna bli avstängd? Eller en slarvig vän som är ”säker på” att de uppfyller kraven men misstagit sig? Inte särskilt orolig själv, men den hypotetiska frågan är ganska intressant många av oss såklart har eller har haft länk som värvare här på BC t ex.
 
Rent hypotetiskt, så kan man väl be familj/syskon som inte använder kreditkort att bli inbjudna, nå 10k spend och sedan avsluta medlemskap? (Förutsatt att man själv redan uppnått sina vouchers). Läste igenom villkoren men ser inget som säger att man inte kan göra detta?

Verkligen… vad läser ni andra in i detta? Säg att någon illvillig skulle använda min länk som de tidigare kommit åt, men inte uppfyller ”kriterierna” - skulle jag då kunna bli avstängd? Eller en slarvig vän som är ”säker på” att de uppfyller kraven men misstagit sig? Inte särskilt orolig själv, men den hypotetiska frågan är ganska intressant många av oss såklart har eller har haft länk som värvare här på BC t ex.
Tror nog Amex vill skydda sig med tanke på GDPR, kanske redan fått lite skit. Mitt bolag har också blivit mer strikta hur potentiella kunders kontaktuppgifter får sparas. De kanske implementerat något som automatiskt triggas ifall ovanligt många använder klickar på en persons länk, och därefter tror att man spammar folk.
 

ekf

Medlem
Rent hypotetiskt, så kan man väl be familj/syskon som inte använder kreditkort att bli inbjudna, nå 10k spend och sedan avsluta medlemskap? (Förutsatt att man själv redan uppnått sina vouchers). Läste igenom villkoren men ser inget som säger att man inte kan göra detta?
Och ju fler som gör så, desto hårdare blir reglerna för alla…
 

Flyer722

Medlem
Och ju fler som gör så, desto hårdare blir reglerna för alla…
Amex vill ju att du värvar familj/nära vänner med deras värvningserbjudanden? Bara för man avslutar kortet så är inte relationen med amex borta kanske kommer tillbaks om 1-2år..
 

ekf

Medlem
Amex vill ju att du värvar familj/nära vänner med deras värvningserbjudanden? Bara för man avslutar kortet så är inte relationen med amex borta kanske kommer tillbaks om 1-2år..
Det är väl ändå rätt genomskinligt vad avsikterna är om man säger upp kortet direkt efter utbetald bonus?
 

Flyer722

Medlem
Det är väl ändå rätt genomskinligt vad avsikterna är om man säger upp kortet direkt efter utbetald bonus?
Om du skaffar kortet och uppnår spendkravet för bonus ser jag inget fel, däremot om du avslutar utan att uppnå spendkravet är en annan sak vilket du inte diskuterade från början.
 
Toppen