Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Tydligen inte, eller jag misstänker inte det. Fick mail från AMEX idag att de återkallat mina 20 000 poäng för att ha bjudit in min partner till AMEX Premium, där hon sedan lagt till ett extrakort för mig. Försökte leta i deras T&C:s men hittar ingen klausul om detta. Man får inte bjuda in "en vän" (dvs en själv) men det har jag ju inte gjort, jag har ju bjudit in min partner som gett mig ett extrakort. Frågan är om de betraktar detta som att "bjuda in sig själv" eller inte, men det står ju inte rakt ut i något villkor, eller? Märkligt nog då de inte informerar om vilken regel jag har brutit emot i mailet.

Du menar att din partner inte hade något AMEX redan innan eller har haft det som senaste 6 månaderna? Är du isåfall säker på att det är just denna värvning som hänvisar till, eller hade du bara värvat en person?
 

zippan

Medlem
Tydligen inte, eller jag misstänker inte det. Fick mail från AMEX idag att de återkallat mina 20 000 poäng för att ha bjudit in min partner till AMEX Premium, där hon sedan lagt till ett extrakort för mig. Försökte leta i deras T&C:s men hittar ingen klausul om detta. Man får inte bjuda in "en vän" (dvs en själv) men det har jag ju inte gjort, jag har ju bjudit in min partner som gett mig ett extrakort. Frågan är om de betraktar detta som att "bjuda in sig själv" eller inte, men det står ju inte rakt ut i något villkor, eller? Märkligt nog då de inte informerar om vilken regel jag har brutit emot i mailet.
Har din partner inget eget Amex eller har heller inte haft det de senaste 6 månaderna?

Edit. Puck 2.
 

Timpsi

Medlem
Du menar att din partner inte hade något AMEX redan innan eller har haft det som senaste 6 månaderna? Är du isåfall säker på att det är just denna värvning som hänvisar till, eller hade du bara värvat en person?

Har din partner inget eget Amex eller har heller inte haft det de senaste 6 månaderna?

Edit. Puck 2.
Ja, min partner har aldrig haft någon AMEX-produkt tidigare. Jag hade bara värvat henne, men är inte 100% säker på anledningen utan hon ska ringa dem på fredag och reda ut det så jag återkommer med uppdatering kring vad som gäller. Hur som helst står det ju inget om extrakort till mig i villkoren, vilket komplicerar det för dem men jag återkommer när jag har fått deras story också!
 
Ja, min partner har aldrig haft någon AMEX-produkt tidigare. Jag hade bara värvat henne, men är inte 100% säker på anledningen utan hon ska ringa dem på fredag och reda ut det så jag återkommer med uppdatering kring vad som gäller. Hur som helst står det ju inget om extrakort till mig i villkoren, vilket komplicerar det för dem men jag återkommer när jag har fått deras story också!

Mitt tips är att inte ringa. Sätt det på ”shit happends” kontot och konstatera att man vinner några och förlorar några. Rätt behöver inte alltid vara rätt.
 

Renato

Medlem
Nice kampanj.

Finns det en maxgräns på hur mycket man kan bjuda in på denna kampanj, för jag har förut fått mina poäng återkallade och efter lite digging så sa amx kundtjänsten att max 2 miljoner Membership rewards poäng får varje kort innehavaren tjäna per år, genom inbjudningar.
:(

Kan någon svara mig, petty please.

Ett förtydligande så återkallade amx 1.5 miljoner poäng från mig. :(
 

Renato

Medlem
Belöningarna är ju attraktiva men det känns obekvämt att rekrytera någon man känner nu när man vet med sig att Awardtillgänglighet är på ett historiskt low för SAS.

Fint av dig att tänka så. Men det kommer bli bättre. Det lär ju ta tid att spara poäng för dom också :)
 
Kan någon svara mig, petty please.

Ett förtydligande så återkallade amx 1.5 miljoner poäng från mig. :(

Tidigare har man kunnat värva för Max 1 miljon Eurobonus per år via AMEX. Men MR vet jag ej. 2 miljoner låter extremt lågt dock, 1 miljon Eurobonus motsvarar 55 Elite värvningar. Och via Mr får man väl typ 200,000 per Elite värvning? Borde isåfall motsvara ca 11-12 miljoner MR kan man tycka.

Jag pratar om normala bonusnivåer, ej via dagens monsterkampanjer.
 

Renato

Medlem
Tidigare har man kunnat värva för Max 1 miljon Eurobonus per år via AMEX. Men MR vet jag ej. 2 miljoner låter extremt lågt dock, 1 miljon Eurobonus motsvarar 55 Elite värvningar. Och via Mr får man väl typ 200,000 per Elite värvning? Borde isåfall motsvara ca 11-12 miljoner MR kan man tycka.

Jag pratar om normala bonusnivåer, ej via dagens monsterkampanjer.

Håller med!
Mina poäng återkallades och jag fick flera anledningar, vissa värre än andra. Där många handlade om fusk. Jag orkar inte med sånt samt att det är inte så jag rullar. Det tog han på amx kundtjänst typ 30 min att bekräfta att det handlar om att jag värvade mer än vad jag skulle då max gränsen för intjänade poäng är 2 miljoner. Konstigt tänker jag, för det är inte alls mångs. Så jag slutade värva för ett bra tag sen. :(
 

JacobGBG

Medlem
Håller med!
Mona poäng återkallades och jag fick flera anledningar, vissa värre än andra. Där många handlade om fusk. Jag orkar inte med sånt samt att det är inte så jag rullar. Det tog han på amx kundtjänst typ 30 min att bekräfta att det handlar om att jag värvade mer än vad jag skulle då max gränsen för intjänade poäng är 2 miljoner. Konstigt tänker jag, för det är inte alls mångs. Så jag slutade värva för ett bra tag sen. :(

Av ren nyfikenhet, vad för slags kanal använder du för såna utförliga rekryteringar?
 
Toppen