Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Flygmatz

Medlem
Fick ett mail med samma erbjudande, dock deadline 12 januari istället för 14e.

Nåväl, det som fick min konspiratoriska hjärna att fundera var sammanställningen på vad poäng räcker till. Är det jag som är sopslut eller brukar inte 100 000 poäng räcka till en business till Asien/USA?

Blir lite orolig för en kommande super-devalvering så att säga.

Screenshot_20211103-151201_Gmail.jpg
 
Last edited:
Fick ett mail med samma erbjudande, dock deadline 12 januari istället för 14e.

Nåväl, det som fick min konspiratoriska hjärna att fundera var sammanställningen på vad poäng räcker till. Är det jag som är sopslut eller brukar inte 100 000 poäng räcka till en business till Asien/USA?

Blir lite orolig för en kommande super-devalvering så att säga. Visa bifogad bild 123000
Det står inte att en resa kostar 150000p, det står att 150000p räcker till en sådan resa, vilket är korrekt :)

Det är alltså bara exempel. Såhär ser mejlet det ut om man har Elite.

0B72F961-DC10-4813-B176-5C411BF71982.jpeg
 

Flygmatz

Medlem
Visa bifogad bild 123001

Det står inte att en resa kostar 150000p, det står att 150000p räcker till en sådan resa, vilket är korrekt :)

Det är alltså bara exempel. Såhär ser mejlet det ut om man har Elite.

Visa bifogad bild 123001

Jaha det var jag som fultolkade det per default - tack för att du pekade mig i rätt riktning.

Det faktum att jag har ett Elite är väl ännu mer OT och jag bordlägger den frågan för tillfället :cool:
 
Jaha det var jag som fultolkade det per default - tack för att du pekade mig i rätt riktning.

Det faktum att jag har ett Elite är väl ännu mer OT och jag bordlägger den frågan för tillfället :cool:

Märkligt att vi får olika erbjudnanden om vi har samma kort, det var nytt för mig.

”Nu vill vi uppmärksamma våra mest trogna kunder med ett exklusivt erbjudande. Vi erbjuder fler EuroBonus Extrapoäng än någonsin när du bjuder in dina vänner till American Express. För varje godkänd ansökan får du 36 000 Extrapoäng (vilket motsvarar en tur- och returresa inom Europa) och din vän får 60 000 poäng (motsvarande en tur- och returresa vart de vill i världen). Kampanjen gäller t.o.m. 12/1 2022. Men varför vänta? Bjud in nu och njut av den där efterlängtade resan tillsammans!”
 

Thornado

Medlem
Märkligt att vi får olika erbjudnanden om vi har samma kort, det var nytt för mig.

Frågan är om det verkligen är exakt samma kort (Elite, men kanske olika typer av Elite).
Jag fick två mail nästan samtidigt, där jag i ena mailet utlovas 30k poäng och i det andra utlovas 36k poäng. Var lite förvirrad först, men insåg sen att det antagligen beror på att jag har både betal- och kreditvarianten av Amex Elite, så det är antagligen olika beroende på om det är betal eller kredit. Sen är det som någon annan skrivit att om jag följer länken så erbjuds jag bara 30k, oavsett vilket kort jag väljer att skicka erbjudan från.
 
Frågan är om det verkligen är exakt samma kort (Elite, men kanske olika typer av Elite).
Jag fick två mail nästan samtidigt, där jag i ena mailet utlovas 30k poäng och i det andra utlovas 36k poäng. Var lite förvirrad först, men insåg sen att det antagligen beror på att jag har både betal- och kreditvarianten av Amex Elite, så det är antagligen olika beroende på om det är betal eller kredit. Sen är det som någon annan skrivit att om jag följer länken så erbjuds jag bara 30k, oavsett vilket kort jag väljer att skicka erbjudan från.

Ja så är det säkert, Jag har ett Elite Kredit.
 

Renato

Medlem
Nice kampanj.

Finns det en maxgräns på hur mycket man kan bjuda in på denna kampanj, för jag har förut fått mina poäng återkallade och efter lite digging så sa amx kundtjänsten att max 2 miljoner Membership rewards poäng får varje kort innehavaren tjäna per år, genom inbjudningar.
:(
 

Timpsi

Medlem
Jag har SAS AMEX Premium i dagsläget, kan jag då värva någon annan för ett Amex SAS Premium som sedan ger mig ett extrakort på dennes konto fast jag redan har ett eget Premium?
Tydligen inte, eller jag misstänker inte det. Fick mail från AMEX idag att de återkallat mina 20 000 poäng för att ha bjudit in min partner till AMEX Premium, där hon sedan lagt till ett extrakort för mig. Försökte leta i deras T&C:s men hittar ingen klausul om detta. Man får inte bjuda in "en vän" (dvs en själv) men det har jag ju inte gjort, jag har ju bjudit in min partner som gett mig ett extrakort. Frågan är om de betraktar detta som att "bjuda in sig själv" eller inte, men det står ju inte rakt ut i något villkor, eller? Märkligt nog då de inte informerar om vilken regel jag har brutit emot i mailet.
 

AtleFlyg

Medlem
Fick också mail om att jag "brytit mot reglerna" och att de återkallat mina poäng då den jag värvade redan hade ett Amexkort sen tidigare (fast annan produkt) och att det då inte gäller.

Känns som världens enklaste systemstöd att neka värvningspoäng om personen redan har ett kort ... Men men ... De verkar väldigt strikta numera.
 

Timpsi

Medlem
Fick också mail om att jag "brytit mot reglerna" och att de återkallat mina poäng då den jag värvade redan hade ett Amexkort sen tidigare (fast annan produkt) och att det då inte gäller.

Känns som världens enklaste systemstöd att neka värvningspoäng om personen redan har ett kort ... Men men ... De verkar väldigt strikta numera.
Hade den du värvade det då? Vilken produkt var det, eller var det att du hade gett dig själv ett extrakort också?
 
Toppen