Senaste nytt

Amex värvnings-kampanj September 2025

Såg i amex appen att man får 30 000 p för uppgradering från premium till elite. Är det bra ur ett historiskt perspektiv eller har det varit bättre de senaste åren? Man skulle även behöva behålla kortet i 9 månader för att få poängen.

Helt okej! Tänk på att intjäningen till 2-4-1 nollställs om du inte har fått den än :)

Bjöd in 1 september och poäng på kontot daterade 1 september. Vet dock inte när de faktiskt kom in.
Jag bjöd in 8 september och har ännu inte fått några poäng, kontaktade kundtjänst idag som uppgav att det kan ta upp till 10dagar men att det brukar gå snabbare. Håller tummarna att det löser sig.

Hej! Jag funderar på att skaffa SAS Amex Elite under nuvarande värvningskampanj. Jag undrar om det är värt för mig och om jag har förstått allt rätt.

Årlig spend på kortet - kommer nog komma precis över 150 tkr per år.

EBP för min spend för resten av 2025 =
7500 EBP
150 tkr spend under 2026 x 20 EBP = 30 000 EBP
Värvningsbonus = 80 000 EBP
Totalt = 117 500 EBP

Betyder det att jag genom att betala månadsavgiften från och med nu och 2026 ut, dvs 500x15 månader = 7500 kr, kan få två flygresor i SAS Business till USA?

Har jag förstått allt rätt? Är det värt det, tycker ni mer inbitna Amex-användare?

Jag förstår att det med hänsyn till min spend inte är värt att ha Elite under alla år framöver, men är det värt att ha det 2026 ut för att - med hjälp av värvningsbonusen på 80 k EBP - få två businessbiljetter till USA?

Tacksam för svar!

Hej! Jag funderar på att skaffa SAS Amex Elite under nuvarande värvningskampanj. Jag undrar om det är värt för mig och om jag har förstått allt rätt.

Årlig spend på kortet - kommer nog komma precis över 150 tkr per år.

EBP för min spend för resten av 2025 =
7500 EBP
150 tkr spend under 2026 x 20 EBP = 30 000 EBP
Värvningsbonus = 80 000 EBP
Totalt = 117 500 EBP

Betyder det att jag genom att betala månadsavgiften från och med nu och 2026 ut, dvs 500x15 månader = 7500 kr, kan få två flygresor i SAS Business till USA?

Har jag förstått allt rätt? Är det värt det, tycker ni mer inbitna Amex-användare?

Jag förstår att det med hänsyn till min spend inte är värt att ha Elite under alla år framöver, men är det värt att ha det 2026 ut för att - med hjälp av värvningsbonusen på 80 k EBP - få två businessbiljetter till USA?

Tacksam för svar!
Det stämmer att man med 100k Eurobonus poäng + 2 för 1 voucher kan boka en tur och retur resa till USA för två med SAS.

Om det är värt 7500 kr får man avgöra själv. Det är svårt att hitta bonusresor i business just nu men är oklart hur det kommer att vara om 13-15 månader när du har möjligheten att göra det.

Last edited:
Det stämmer att man med 100k Eurobonus poäng + 2 för 1 voucher kan boka en tur och retur resa till USA för två med SAS.

Om det är värt 7500 kr får man avgöra själv. Det är svårt att hitta bonusresor just nu men är oklart hur det kommer att vara om 13-15 månader när du har möjligheten att göra det.
Boningsavgifter och skatter tillkommer. Tips är att söka efter lite SAS bonusresor innan man signar upp för att få en känsla för hur lätt det är att boka något....

Toppen