Senaste nytt

Amex värvnings-kampanj September 2025

Var anmäler man sig om man vill bli Facebook-superstjärna så man kan få en massa nivåpoäng gratis och återfå sin EBD-status? Finns det invites-kampanjer för att bli en sådan? :cool:

Det beror på hur många "pokes" du har gjort på Facebook. Du kan sen växla dessa 1:1 mot nivåpoäng hos Eurobonus enligt senaste överenskommelsen mellan Mark och Anko.

Vore intressant att se dessa diskussioner om att någon fått nivåpoäng, för så ska det inte vara.
Jag misstänker att ifall det visar sig ha gått så, så ligger felet med Amex som då i misstag gjort körningar med både extra- och nivåpoäng.

Att brusa upp sig om trovärdigheten för SAS medlemsprogram för något som högst troligtvis är felkörningar av Amex eller annars icke-medvetet är kanske ändå lite prematurt tycker jag. Men om det visar sig att så var meningen, då kan man börja se på saken.

Förra året gick ju en kampanj där första värvningen gav 20,000 nivåpoäng och nästa värvning 60,000 extrapoäng.
Det var ju en rimlig spärr på intjäning, och en rimlig skjuts mot EBG/EBD. För min del visade det sig inte behövas, men kändes motiverande att jobba sig till EBD igen då det kändes möjligt (för att sen klå gränsen med 27.000 poäng...).
Jag vet ärligt talat inte vad som är mest förtroendeskadligt. Att ett flygbolags statusprogram delar ut förmåner utan full kontroll. Eller att ett kreditinstitut, som har hand om en betydande del av mina pengar, inte visar sig ha koll eller uppföljning eller ordning. Kanske bäst att kontrollräkna kontoutdragen snart?

Jag hoppas verkligen att det bara är spekulationer och ryktesvägar men det har förekommit både bildbevis och bekräftelser från TS som pekade på att så är fallet. De inläggen är nu borttagna och blev dessutom naturligtvis bemött av en “superstjärna” som brukar dyka upp enbart i samband med invite frågor i dessa grupperna.

Jag lämnar det där och låter SAS själva göra sin utredning och dra sina slutsatser. För egen del vill jag bara få ett slut på det, för det här börjar ge en riktigt dålig smak till mitt Pandion. Riktigt uselt om det visar sig stämma. Mina trådar hos SAS är informerade.

Jag har skickat invite och inte fått nivåpoäng för dessa transaktioner som räknades separat men nivåpoängen vid månadsslutet stämmer.

Huvudkortsinnehavaren äger poängen och kan föra över till sina kopplade konton tror jag. Ska poängen till EB löser man det genom point-sharing grupp.
Hur gör man om det inte ska över till Eurobonus? Säg att jag vill boka en resa för två personer med avios där hälften av MR kommer från mitt konto och andra hälften från en kompis konto. Finns det något point sharing inom avios också? Man kan ju såklart göra varsin bokning men reser man tillsammans så vill man ju helst vara på samma PNR.

Hur gör man om det inte ska över till Eurobonus? Säg att jag vill boka en resa för två personer med avios där hälften av MR kommer från mitt konto och andra hälften från en kompis konto. Finns det något point sharing inom avios också? Man kan ju såklart göra varsin bokning men reser man tillsammans så vill man ju helst vara på samma PNR.
Man kan överföra Avios mot en avgift

Boka utresan från ditt konto och hemresan från din väns konto. Då är ni på samma PNR på ut respektive hemresan. Även fördelaktigt om ni skulle behöva ändra på resan efter att utresan har påbörjats.

Toppen