Senaste nytt

Amex värvnings-kampanj Juni 2025

Emil123

Medlem
Såg ingen tråd men ny kampanj från Amex, nytt denna gång är att Amex Platinum Points Plus ger mer poäng 1 950 000 MR. Har väl inte varit med förut?

Annars ”vanliga” 20k för Premium, 60k för Elite och 1.5m för Platinum. De behåller villkoren med max 3 invites och två utbetalningar som den tidigare kampanjen.

IMG_1118.png

Alltså herrgud vad tramsigt av amex. Samma sak med platinum och point plus. Man vill ju ha poängen direkt. Det märks att folk väljer bort dom är deras trams med middagar och lifestyle. Jag funderar på om att säga upp mitt och övertala alla mina vänner att bojkotta amex. Vem fan vill ha ha ett kreditkort där bonusen tar mer än ett år att få och sedan måstea tramsa runt på middagar där den bästa delen av menyn inte ingår.

Alltså herrgud vad tramsigt av amex. Samma sak med platinum och point plus. Man vill ju ha poängen direkt. Det märks att folk väljer bort dom är deras trams med middagar och lifestyle. Jag funderar på om att säga upp mitt och övertala alla mina vänner att bojkotta amex. Vem fan vill ha ha ett kreditkort där bonusen tar mer än ett år att få och sedan måstea tramsa runt på middagar där den bästa delen av menyn inte ingår.
Som alla kampanjer så är det ju inte välgörenhet. Amex vill ju ha nya kunder, och inte bara ge bort massor med poäng. De har väl sett att många signar sig för bonus och sen säger upp. Därför de går mot längre tid tills båda får poängen. Jag kan faktiskt tycka det är rimligt.

Gällande Dining by Amex så håller jag med dig..

Tråkig utveckling, men det beror ju på det historiska "missbruket" där man skaffar kort för bonusen och säger upp, rinse and repeat. Förr i tiden gick det ju även att värva sig själv osv...

Hade alla skaffat korten för att de ville ha kortet och inte enbart för poängen hade det inte varit en issue. Men när det är så bra signup kampanjer så drar folk nytta av det, och amex säger nu stopp.

Klart det var bättre förr för oss, men skulle inte påstå att det är dåligt nu.

Tråkig utveckling, men det beror ju på det historiska "missbruket" där man skaffar kort för bonusen och säger upp, rinse and repeat. Förr i tiden gick det ju även att värva sig själv osv...

Hade alla skaffat korten för att de ville ha kortet och inte enbart för poängen hade det inte varit en issue. Men när det är så bra signup kampanjer så drar folk nytta av det, och amex säger nu stopp.

Klart det var bättre förr för oss, men skulle inte påstå att det är dåligt nu.
Ifjol hade de faktiskt krav på 45k i spend och 12 månaders bindningstid så tycker faktiskt det är nog för att stoppa missbruk.

Dessutom har fler och fler reseföremåner försvunnit. Bland annat Marriott och Shangri-La. Har för mig att man kunde skicka poäng till Etihad och Singapore Airlines en gång i tiden. Tror priority pass för extra kortet är borta med.. snart ersätts väl alla flygbolag med SJ!

Ifjol hade de faktiskt krav på 45k i spend och 12 månaders bindningstid så tycker faktiskt det är nog för att stoppa missbruk.

Dessutom har fler och fler reseföremåner försvunnit. Bland annat Marriott och Shangri-La. Har för mig att man kunde skicka poäng till Etihad och Singapore Airlines en gång i tiden. Tror priority pass för extra kortet är borta med.. snart ersätts väl alla flygbolag med SJ!
Och nu är kravet spend 7e månad och 13e månad. Ser inte att det är någon större skillnad i det, blir en extra månadsavgift.

Hotell programmen försvann för relativt länge sedan. Jag har haft Platinum länge och aldrig kunnat föra över till SQ.

Gillar man inte kortet och dess förmåner ska man ju inte skaffa det. Men jag går minst plus minus noll enbart på lounger, take away och middagar så det är en no brainer för min del, även om det var ännu bättre tidigare.
Bara signup bonusen är värd minst 4200 sek, det är ett halvårs avgifter.

Gillar man inte kortet och dess förmåner ska man ju inte skaffa det.
De har ju gjort om kortet väldigt mycket och målet ser ut att vara ett bensinkort.

Och nu är kravet spend 7e månad och 13e månad. Ser inte att det är någon större skillnad i det, blir en extra månadsavgift.
Fjol fick du 1.5M efter 45k spend, motsvarar en månad för de flesta familjer. Trams att de ska kräva 13 månader.

Toppen