Senaste nytt

Amex upphör samarbetet med Marriott den 15 April

Står ju på många forum/artiklar att man får tillbaka status om man kontaktar amex-support så verkar ju inte riktigt borttaget. Finns på kvar på hemsidan men som du säger inte i appen.
Ja, det var därför jag kontaktade amex. Vid tidpunkten för kontakt fanns Bonvoy fortfarande nämnd i appen men nu är den borta och ingen uppgradering har skett.
 
Det ingår väl lite i deras plan? Det ska ju handla om lifestyle snarare resor nu om jag förstått rätt?
Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.
Jag tycker nog snarare att Platinums restaurangerbjudanden blivit mkt bättre de senaste åren. De första 19 åren jag hade det fanns i princip ingen nytta gällande restaurang. Numera räknar jag lätt hem årsavgiften (även efter höjningen) enbart på restaurang och ser PP och Platinumlounger som ett klart plus.
 

jonah

Medlem
Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.
Jag håller helt med och kommer att säga upp mitt Platinum-kort också.

Kortet har blivit såpass urvattnat de senaste åren att det knappt finns något värde kvar överhuvudtaget. Reseförmåner avslutas utan att ersättas med något likvärdigt, dining-förmånen börjar bli ett skämt och andra förmåner finns ju i princip inte kvar.

Jag har dessutom väntat på min Marriott Bonvoy-uppgradering i två månader (skulle förnyats innan de sa upp avtalet) och ligger nu som ett reklamationsärende hos Amex. Inget händer, trots 5 samtal och 3 påminnelser via deras urusla chat.

Hade det inte varit för reseförsäkringen och hyrbilsförsäkringen på Elite-kortet hade jag inte varit kvar som Amex-kund överhuvudtaget.

Bra jobbat Fredrik Sauter.

/Surgubbe tack vare Amex
 

Emil123

Medlem
Har kvar min status också, titeln på tråden kanske är lite missvisande, kanske ett ”?” vore bra efter iaf? Finns väl inget bekräftat att statusen kommer försvinna eller har de gått ut med något?
 
Det märkliga tycker jag är att ingen på Amex kan eller vill bekräfta att samarbetet är avbrutet. Googlar man och tittar runt så finns det inget tecken på att det är avslutat utan att det är ett fel och att Amex och Bonvoy skyller på varandra. Jag ringde amex igen och de till och med bokade in en dag och tid när de skulle återkomma eftersom de behövde undersöka saken närmare. Ingen ringde dock tillbaka. Jag undrar om de sitter låsta i förhandlingar och inte vill gå ut med någon info innan det är klart?
 

jonah

Medlem
Kan meddela att jag trots 10-tal samtal med Amex "kundtjänst" inte har fått tillbaka min status som nedgraderades till Silver i början av mars. Varje gång man ringer Amex så får man prata med en ny medarbetare som bara säger "någon ny information har vi inte i dagsläget". Inte ens på det formella klagomål jag har lämnat in finns det några uppdateringar.

Det verkar som att Amex fullständigt skiter i sina kunder nuförtiden. Inga eskaleringsmöjligheter och ingen möjlighet att "få prata med en chef". Jag har varit kund i 20 år, men nu får det vara nog. Nästan så att man vill klippa Elite-kortet också...
 
Toppen