Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.
Jag håller helt med och kommer att säga upp mitt Platinum-kort också.
Kortet har blivit såpass urvattnat de senaste åren att det knappt finns något värde kvar överhuvudtaget. Reseförmåner avslutas utan att ersättas med något likvärdigt, dining-förmånen börjar bli ett skämt och andra förmåner finns ju i princip inte kvar.
Jag har dessutom väntat på min Marriott Bonvoy-uppgradering i två månader (skulle förnyats innan de sa upp avtalet) och ligger nu som ett reklamationsärende hos Amex. Inget händer, trots 5 samtal och 3 påminnelser via deras urusla chat.
Hade det inte varit för reseförsäkringen och hyrbilsförsäkringen på Elite-kortet hade jag inte varit kvar som Amex-kund överhuvudtaget.
Bra jobbat Fredrik Sauter.
/Surgubbe tack vare Amex