Gus
Medlem
Lycka till!![]()
Hade sent bagage på vår höstlovsresa till Cancun med Air Europa. Vi fick intyg på att väskorna kommit fram. Väntar fortfarande på intyg att dom ej betalat ut ersättning… Kundtjänsten är inte den bästa jag har haft att göra med… Gissar att Air China inte är bättre.
Air China var inte bättre. Har ringt runt till Air Chinas olika telefonnummer och alla hänvisar till deras kontor i Phuket eftersom det var där vi landade när väskan försvann. Dock är telefonnumret som går till Phuketkontoret ur funktion. Mail svarar de inte på.
Tack, det behövdes men till sist lyckades jag. Jag knallade helt enkelt in på air Chinas kontor på Phukets flygplats och tillsammans kollade vi igenom mailen på deras iPad. Jag hittade mitt mail och bad dem svara mig omgående. Tjejen sa att hon skulle svara efter en timme. Jag promenerade tillbaka till vårt hotell och la mig vid poolen igen. Efter en timme fanns mailet i mailboxen
.
Jisses vad komplicerat det har blivit dock! Bättre att Amex har schablon som Länsförsäkringar har, utan krav på kvitton etc. Det är smått löjligt att man ska behöva ägna flera timmar åt att besöka flygplatser för att få olika intyg efter att man har betalat dyra månadsavgifter för sitt kreditkort!
Jag var nog lite för snabb med att döma ut Air Chinas hantering av försenat bagage.
Undrar om jag hade fått pengarna även om jag inte mailat till dem och efterfrågat ersättning?