Senaste nytt

Amex reseförsäkring

Blev sjuk på Kanarieöarna och fick ersättning för outnyttjade dagar via hemförsäkringen. Läkarintyg var det som gällde för det. Ersättningen baserades på totalpriset för hela resan.

LF (och även andra hemförsäkringar) tycker jag gör en rimlig bedömning i att i någon mån likställa avbruten resa med "förstörda" dagar eller ordinerad vila/akut sjukdom på orten.
Jag vet inte hur det ser ut med LF, men Folksam har ett moment som de kallar "Outnyttjad resekostnad" som skulle ge ersättning för det du beskrivit...

Blev ett försenat flyg. Omdigerad med en icke planerad extra övernattning, typ 11tim försenad. Jag har gjort en anmälan om ersättning mot MC (Som använder Trygg Hansa). Någon som vet vilket kort som brukar vara mest fördelaktigt när det gäller ersättningar vid förseningar, sent bagage etc?
SAS AMEX eller SAS MC?

Blev ett försenat flyg. Omdigerad med en icke planerad extra övernattning, typ 11tim försenad. Jag har gjort en anmälan om ersättning mot MC (Som använder Trygg Hansa). Någon som vet vilket kort som brukar vara mest fördelaktigt när det gäller ersättningar vid förseningar, sent bagage etc?
SAS AMEX eller SAS MC?
Det mest fördelaktiga är det där försäkringen gäller.

Eftersom både SAS Amex och SAS MC kräver att du har betalat merparten av resan med det kortet för att försäkringen ska gälla, är det omöjligt att vara täckt av båda...

Toppen