Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Funkar väldigt bra för mig. Orkar inte optimera totalt och spenderar mkt tid utomlands men har inget kort som har 0% i fx utan jag föredrar att samla förmåner som ett extra ”sparande” till resa etc. 8x poängen gör susen och iaf lägre FX än SEBs debit och kredit. Men det är ju väldigt individuellt. Är ca 6 av 7 dagar utomlands och använder lounger etc. Flitigt så månadsavgiften är som en investering i mat och fast track.
 

GOTBound

Medlem
Som ett led i min exit från SAS och Star Alliance sa jag idag upp mitt AMEX SAS Premium kort och aktiverade Point Plus på mitt Platinum istället.
Efter aktiveringen kom ett medelande; Points Plus-tillägget aktiveras på ditt befintliga Platinum-kort inom 5-10 dagar.
Worst case scenariot blir två veckohandlingar på ICA utan dubbla poäng ;)

Enligt kundtjänstmedarbetaren jag pratade med så gäller det även för extrakortet om Point Plus aktiverats för huvudkortet.
För övrigt extremt drygt med engelskaspråkig-kundtjänst default och när jag bad om att bli kopplad till svenska fick jag svaret; det är lång kö dig, kan vi försöka här på engelska istället [sagt på engelska då givetvis], vilket jag svarade nej till och blev kopplad till svenskspråkiga-kundtjänsten som svarade inom några sekunder...
 
Toppen