Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

GOTBound

Medlem
Som ett led i min exit från SAS och Star Alliance sa jag idag upp mitt AMEX SAS Premium kort och aktiverade Point Plus på mitt Platinum istället.
Efter aktiveringen kom ett medelande; Points Plus-tillägget aktiveras på ditt befintliga Platinum-kort inom 5-10 dagar.
Worst case scenariot blir två veckohandlingar på ICA utan dubbla poäng ;)

Enligt kundtjänstmedarbetaren jag pratade med så gäller det även för extrakortet om Point Plus aktiverats för huvudkortet.
För övrigt extremt drygt med engelskaspråkig-kundtjänst default och när jag bad om att bli kopplad till svenska fick jag svaret; det är lång kö dig, kan vi försöka här på engelska istället [sagt på engelska då givetvis], vilket jag svarade nej till och blev kopplad till svenskspråkiga-kundtjänsten som svarade inom några sekunder...
Uppdatering; för ett par minuter sedan fick jag ett mail från AMEX där de bekäftar att Point Plus är aktiverat på mitt Platinum kort.
 

Tonton

Medlem
Måste säga att Amex Points Plus är underbart utomlands.

Poängen bara rasslar in, och i princip alla butiker här i Japan, som accepterar kort, tar Amex.

Brände Avios på resan till Japan, och ser fram mot att utforska andra program lite mer!
 

Sir Lemon

Medlem
Vem blir först att hitta ngn normal matbutik som ger 4x? ;) (jo, jag har läst Amex lista men samtidigt har det ju varit lite diskussion om ägande i olika matbutiker som gå ort att det för mig iaf inte är helt glasklart)
 

Brunello

Medlem
Vem blir först att hitta ngn normal matbutik som ger 4x? ;) (jo, jag har läst Amex lista men samtidigt har det ju varit lite diskussion om ägande i olika matbutiker som gå ort att det för mig iaf inte är helt glasklart)
Ja, det är det jag försöka ta reda på. Kan någon göra ett fredagsköp på MatHem och se vad som reggas? :rolleyes:
 
Måste säga att Amex Points Plus är underbart utomlands.

Poängen bara rasslar in, och i princip alla butiker här i Japan, som accepterar kort, tar Amex.

Brände Avios på resan till Japan, och ser fram mot att utforska andra program lite mer!
Håller helt med. Är i majoritet utomlands. Guld värt. Den här veckan med ganska lite spend har jag dragit in 50k poäng utan något speciellt.
 
Toppen