Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Det var bara att det var 20 poäng per Avios på Finnair och 27 på dom andra va? Eller har jag tittat fel. Jag är inte så bra på avios, kan jag föra över dom som jag vill sedan mellan programmen?
 

Brunello

Medlem
Det finns ett utbud av mataffärer online också.
Kan man inte handla på tex Mathem?

Fungerar bäst för dem som kör storhandlar-livsstilen med veckomeny.. :)
Mathem ägs till stor del av Axfoodkoncernen. Vet ej om det räknas eller inte. Det får kollas upp. Har börjat snegla på att dumpa SAS Amex Elite och övergå till Platinum. Får hoppas på någon trevlig kampanj inom kort.
 
Last edited:

Brunello

Medlem
Mathem ägs av Oda Group där Axfood är har en ägarandel på 4%, tveksamt om det skulle påverka poängintjäningen.
Vad jag kan se så äger Axfood 16,5% av aktierna i MatHem.
Är det någon med Points Plus som kan testa att handla från MatHem och se poängintjäniningen? Slipper vi dra ett mail till Amex som kanske klipper till x2 poäng om de reggas som x4 nu
 
Last edited:

Svante H

Medlem
Vad jag kan se så äger Axfood 16,5% av aktierna i MatHem.
Är det någon med Points Plus som kan testa att handla från MatHem och se poängintjäniningen? Slipper vi dra ett mail till Amex som kanske klipper till x2 poäng om de reggas som x4 nu

Detta innebär att Axfoods nuvarande ägarandel i Mathem kommer att övergå till en ägarandel om drygt 4 procent i det nya sammanslagna bolaget Oda Group.
 
Toppen