EgOscar
Medlem
Inte ett kort för alla. Vad fick ni betala för Barcelona loungen?. Synd att det gått utför, enligt mig.
Inte ett kort för alla. Vad fick ni betala för Barcelona loungen?. Synd att det gått utför, enligt mig.
Vi betalade 947 kr. Enligt loungerna hemsida kostar det 22 euro för barn och vi vuxna kunde ju gå in som priority pass och en gäst. Hittar inte fakturan nu men det stod typ bara 1+4 gäster och summan. Ska kolla upp det igen på datorn.Inte ett kort för alla. Vad fick ni betala för Barcelona loungen?
Ni fick nog betala för ett barn för mycket. Kolla upp din visit history i Priority Pass appen och se hur många gäster som blev registrerade, klaga i AMEX chatten så får du säkert tillbaks 200-300 kronor.Vi betalade 947 kr. Enligt loungerna hemsida kostar det 22 euro för barn och vi vuxna kunde ju gå in som priority pass och en gäst. Hittar inte fakturan nu men det stod typ bara 1+4 gäster och summan. Ska kolla upp det igen på datorn.
Nya Amex Platinum kunder får bara ett PP, inget till extrakort medlemmen. Borde med andra ord inte ha registrerats på två olika kort.Eller att det borde registrerats på två separata PP, men de kanske reggade bara 1 PP plus gäster.
Om du inte reser ofta, eller spenderar mycket på kortet med points plus blir det svårt att räkna hem.Jag har nu provat Amex Platinum ett par månader och bor i Stockholm. Lite kul med Dining by Amex men det väger ju inte upp kostnaden. Vi flög till Barcelona förra månaden och på Arlanda var det ju trevlig med Pontus loungen för oss alla, 3 barn och två vuxna där denna fått extra kortet, men i Barcelona var på på loungen där och när vi kom hem fick vi en faktura som var väldigt dåligt specad och jag fick inte ihop kostnaden, Har frågat efter en bättre specificerad faktura men ännu efter tre veckor inte fått en samt att vi frågade på plats vad det skulle kosta men det kunde dom inte svara på. EXTREMT DÅLIGT tycker jag.
Nu ska vi åka till Tokyo denna månaden men åker då i BC så detta kortet ger oss absolut inga extra förmåner med resan och vad jag kunnat tolka det som så ger det oss inga extra förmåner på plats, typ restaurangbesök, i Tokyo heller.
Så det slutar nog med att vi går på restaurang här i Stockholm innan resan och sedan avslutar det kortet.
Som jag förstått det var förmånerna bättre förr och till ett pris som också var bättre förr. Synd att det gått utför, enligt mig.
Just det där är en av de största försämringarna för mig och fru micsjo. Anledningen till att jag fortfarande sitter kvar med mitt gamla Amex Platinum. Det gamla-gamla alltså. Det som inte är ett kreditkort.Nya Amex Platinum kunder får bara ett PP, inget till extrakort medlemmen. Borde med andra ord inte ha registrerats på två olika kort.
Betalkortet var så bra. Jag ångrar att jag släppte mitt!Just det där är en av de största försämringarna för mig och fru micsjo. Anledningen till att jag fortfarande sitter kvar med mitt gamla Amex Platinum. Det gamla-gamla alltså. Det som inte är ett kreditkort.
Frågan är väl hur länge jag får vara kvar.
Det lär få vara morot för mig att byta till det nya. Att bara försämra det gamla kommer bara att få mig att lämna Amex.Betalkortet var så bra. Jag ångrar att jag släppte mitt!