Senaste nytt

Amex platinum

Lite OT men enligt head for points finns indikationer att denna förmån med access till LH-lounger är på väg bort!
Folk har även kommenterat att man sett att LH-inträdet har tagits bort för holländska, tyska och brittiska Amex, så gissar nog att det är ett globalt beslut.
Så Lufthansa vill ha för mycket betalt? Kan de bero på att de ser att det blir för mycket av ett substitut för M&M-status, som de ju gjort ganska krävande att nå.

Folk har även kommenterat att man sett att LH-inträdet har tagits bort för holländska, tyska och brittiska Amex, så gissar nog att det är ett globalt beslut.
Jag har ett brittiskt Amex, men har varken fått något meddelande från Amex eller sett att de uppdaterat sin hemsida. Hoppas in i det sista ;)

Så Lufthansa vill ha för mycket betalt? Kan de bero på att de ser att det blir för mycket av ett substitut för M&M-status, som de ju gjort ganska krävande att nå.

Japp, och det har ju varit en väldigt förmånlig setup för Platinum-innehavare. LH business lounge access med eco-biljett, LH Senator lounge access med business-biljett och Centurion-innehavare har fått tillgång till First-loungerna i Frankfurt och Munich, med valfri LH Group-biljett.

Jag vet inte vad du menar med ”Amex sa en sak”, för Platinum-tillgången till LH-lounger (när man flyger LH-gruppen) gäller utan gäst, enligt Amex Experiences-appen, som tar infon från webbplatsen. (F.ö. samma sak om man är M&M Frequent Traveller - ingen gäst.)

Kolla alltid appen, inklusive access- och guestflikarna!
Till mig sa Amex att jag fick ta med en gäst även för LH-lounge

Intressant det här med LH loungerna för oss med Centurion, jag var i LHF i Frankfurt förra veckan och det var inga problem att komma in. Finns det någon oficiell information om ändringarna?

Intressant det här med LH loungerna för oss med Centurion, jag var i LHF i Frankfurt förra veckan och det var inga problem att komma in. Finns det någon oficiell information om ändringarna?
Från och med 1:a oktober 2026

Toppen