Jag fick detta på mail från min far;
Tänk vad enkelt ibland. Men fy sjutton för AMEX.
I have successfully made case file for you upgrade.
Case file number is XXXXXXXXX.
You will get upgrade in 7 to 10 days because I have made case file.
Då har min far ringt AMEX många gångare och på deras instruktion ringt ett det nummer på Hilton som AMEX uppmanade honom att ringa flertal gånger utan att kunna få hjälp.
EK
Liten uppdatering; nya samtal med Hilton och de säger att de inte fått uppgifterna från AMEX och då inte kan göra något. Jag hjälpte min far med att chatta med Hiltons 2nd line support som hanterar i Loyalty Case i över en timme och de försökte alla möjliga vägar få till det i sina system genom diverse sökningar på min fars namn i olika kombinationer för att se så inte AMEX begärt ett nytt konto etc.
Hilton skulle eskalera detta ärende en nivå till efter jag förklarar vad AMEX säger och håller fast vid, Hilton supporten ringde tom det hotell som mina föräldrar skall bo på om ett par dagar och kunde på så sätt tillsammans med hotellets goda minne lägga in mina Honor uppgifter på bokningen så min far får full Guld tier förmåner på sin vistelse, trotts att bokning inte längre var ändringsbar (den var upp till en vecka innan ankomst, min far har bokat en senior rate för pensionärer som som trumfade MVP raten).
Snyggt skött av Hilton men uselt hanterat av AMEX, jag vet inte om AMEX är inne och läser här men med tanke på att detta nog är ett av AMEX starkaste supporter fästen så är det otroligt trist hur AMEX behandlar kunder som får detta problem och inte vill hjälpa till utan tvärt om uppmanar kunden att avsluta sitt konto hos AMEX om det inte passar.
Att ingen på AMEX ens vill prata med Hilton är lika märkligt det med.
EK