Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

Dbodenfo

Medlem
Trp
Min far har fortsatta problem med Hilton och AMEX, han har försökt nu i över en månad. Han har ringt både Hilton och AMEX och det barkar helt låst sig. Efter senaste samtalet till AMEX blev han extremt otrevlig bemött av AMEX när han ifrågasatte varför de inte kunde prata med Hilton när han på AMEX tidigare uppmaningar ringt till Hilton och pratat flera gånger med Hilton utan resultat. Han fick som svar att all kommunikation med Hilton sker elektronisk och om det inte passar så behöver han faktiskt inte vara kund hos AMEX med en väldigt otrevlig ton.

Jag är väldigt förvånad över hela denna cirkusen och framför allt AMEX beteende.

Han har ringt och mailat AMEX samt ringt Hilton men inget fungerar och nu senast visar AMEX dåligt attityd mot honom när han efter en månad ifrågasätter utan att vara arg eller otrevlig mot AMEX utan endast saklig.

EK

tråkigt att höra att det inte var en kundtjänst upp till par. Jag har aldrig haft problem eller bli it dåligt bemött av amex. Jag skulle skriva till kundtjänst eller be att få prata med ansvarig. Man kan ju också höra av sig till amex Norden VD som är kreverat ute på social media.

Men som sagt tidigare så är det något strul med den elektroniska kopplingen mellan amex och Hilton. Och det gäller som alltid att hamna hos någon bra på kundtjänst. Jag gillar e-Mail när det gäller support ärenden då man har historik.
 

Robert flysas

Moderator
Eftersom att vänta inte är min starkaste sida, startade jag en chat med Hilton. Det verkar vara bra att lägga in sitt Amex Platinum på sin profil för att det skall gå snabbare. Kopia från del av chatten nedan. Nu har de öppnat ett ”case” och skall vara klara inom 5-7 dagar.
557873C8-2138-44C0-B6E0-2D47E650DFF7.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Eftersom att vänta inte är min starkaste sida, startade jag en chat med Hilton. Det verkar vara bra att lägga in sitt Amex Platinum på sin profil för att det skall gå snabbare. Kopia från del av chatten nedan. Nu har de öppnat ett ”case” och skall vara klara inom 5-7 dagar.
Visa bifogad bild 102012

Det skall jag tipsa min far om! Kan du posta vad du skrev till Hilton i chatten?

EK
 

Robert flysas

Moderator
Det skall jag tipsa min far om! Kan du posta vad du skrev till Hilton i chatten?

EK

@GOTBound Jag skrev att jag försökt 4 ggr att bli Guld genom Amex Platinum men att det bara blir fel. Då skrev Hilton (bra att vara förberedd tänkte jag, så de vill få in följande info för att gå vidare + att man lägger in kortet i sin Hilton profil:

Hilton: I'll connect you with an agent who can help.
Octavio (17:36:31 GMT) : Hi, my name is Octavio. I see you were chatting with our Virtual Assistant. Thank you for your patience as I review your conversation to see how I can help.

Octavio (17:36:42 GMT) : Hope you are doing well!
Octavio (17:37:44 GMT) : Please do not worry, I'll assist you with your tier statsu.
Octavio (17:37:49 GMT) : *Status
Octavio (17:37:54 GMT) : May I have your Honors account number, your full name, your registered email address and your registered phone number. So that I can check your account details.
 

Viking75

Medlem
Eftersom att vänta inte är min starkaste sida, startade jag en chat med Hilton. Det verkar vara bra att lägga in sitt Amex Platinum på sin profil för att det skall gå snabbare. Kopia från del av chatten nedan. Nu har de öppnat ett ”case” och skall vara klara inom 5-7 dagar.
Visa bifogad bild 102012
Jag vet 2 personer som gjort samma som du utan att det löser problemet. Hoppas dock att det fungerar för dig!
 

Adba

Medlem
Hej!
Har samma problem. Har pratat med AMEX Support tre gånger. Först ”declined” från Hilton och nu fem veckor pending. Tack för alla tips. Ska mail till amex och prova chat med Hilton. Är inte i Sverige, så svårt att ringa.
Uppdaterar hur det går, så andra också får tips.
 

Robert flysas

Moderator
Hej!
Har samma problem. Har pratat med AMEX Support tre gånger. Först ”declined” från Hilton och nu fem veckor pending. Tack för alla tips. Ska mail till amex och prova chat med Hilton. Är inte i Sverige, så svårt att ringa.
Uppdaterar hur det går, så andra också får tips.

Lycka till. Jag chattade med Hilton idag och de gjorde ett ”case” som de utlovade ta Max 5-7 arbetsdagar. De borde de göra även om du hör av dig. Kändes som det gick snabbt, tror de har fått in många liknande förfrågningar.
 

Adba

Medlem
Nu har jag också kört en chatt med Hilton. Dem ville att jag skulle lägga in mitt AMEX kort som betalningsval på hemsidan eller i app. Sedan fick jag ett case nummer och det skulle ta 5-7 dagar... mmm vi får väll se.
 

GOTBound

Medlem
Jag fick detta på mail från min far;
Tänk vad enkelt ibland. Men fy sjutton för AMEX.

I have successfully made case file for you upgrade.
Case file number is XXXXXXXXX.
You will get upgrade in 7 to 10 days because I have made case file.


Då har min far ringt AMEX många gångare och på deras instruktion ringt ett det nummer på Hilton som AMEX uppmanade honom att ringa flertal gånger utan att kunna få hjälp.

EK
 
Toppen