Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Jag kommer till skillnad från mitt gamla använda nya Plat hela tiden i utlandet. 25p/2sek plus försäkringarna jag fått användning för ibland utan strul är en bra deal. Givetvis växlas det dessutom endast MR på kampanj så i realiteten kanske 30p.

Förlåt för dum fråga men vad avses med 25p/2sek och 30p?

Trodde att intjäningen var 3MR-poäng per krona spenderad i utländsk valuta och växlingskurs 12MR per EB-poäng?

@Tjaeng. Valutapåslaget är ca 2kr per hundralapp vilket ger en kostnad av 2sek för 25 eurobonuspoäng utan kampanj. 30poäng vid växlingskampanj +20% med Amex.

@Tjaeng. Valutapåslaget är ca 2kr per hundralapp vilket ger en kostnad av 2sek för 25 eurobonuspoäng utan kampanj. 30poäng vid växlingskampanj +20% med Amex.

Ah, nu fattar jag. Dock så borde man väl räkna med att växlingspåslaget ”köper” de 2 extra MR man får per kr istället för 3 MR totalt då 1MR/kr ju ges ”gratis” ändå.

Stämmer det. Jag har ofta fått aningen lägre påslag i USA också. 2kr ger 25,5 och kanske 25,55 i snitt i USA. Körde en liten avrundning. Jag tror nog påslaget ger 3x också men inte testat nya Plat än. :)

Last edited:
We Convert Your Credit/Debit Card Into A Custom Metal or 24k Gold Card.
Ursäkta OT men efter några minuters pillande blev det väldigt intressant. Hoppas Amex godkänner allt..:p

upload_2019-4-10_15-37-36.png

Toppen