Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

Jag sa upp mitt Platinum kort och gick över till Elite detta året. Går inte att motivera Platinum kortets kostnader längre. Ok jag missar hyrbilförsäkringen men samtidigt så kan jag inte ligga på dubbla kort för det blir omotiverat dyrt och elite kortet har SÅ MYCKET bättre intjäning ...
Sen har jag ju redan HHG (snart HHD igen), CCG, EBG så jag är täckt på den fronten också ...

@EBGGOT du saknar inte förmåner som t.ex. Hertz Gold 5-star? Är inne på ditt spår också, men har inte övertalat mig ännu om att man kan överleva vissa förmåner..

@EBGGOT du saknar inte förmåner som t.ex. Hertz Gold 5-star? Är inne på ditt spår också, men har inte övertalat mig ännu om att man kan överleva vissa förmåner..

Jag har ju Hertz Gold, Sixt Gold samt Avis pref. genom EBG så : NEJ - det gör jag inte! Platinum är ett bra kort MEN inte lika bra som Elite när det kommer till intjäning till Eurobonus vilket är viktigast för mig! Ca 100% mer EB poäng samt 2st 2-4-1 vouchers .... SAMT 1500kr billigare!

Sen tycker jag amex är lite korkade, hade Amex det sagt att man får Amex plat. samt elite för 7000kr hade jag nog nappat på det (SAS amex premium kortet ingår ju) ... nu tycker jag 10,500kr blir för dyrt för båda så blir det bara Elite och 4,500kr till Amex!

Ger inte EBG Sixt Platinum? Sixt Gold erhåller du redan vid EBS.

Det verkar ha ändrats den sista tiden ... se nedan!

Förmåner vid bilhyra
Avis - rabattkod: AWD E114500
  • Upp till 15 % rabatt i Skandinavien, på bästa tillgängliga pris, exklusive försäkringar och avgifter.
  • Upp till 25 % rabatt i övriga världen, på bästa tillgängliga pris, exklusive försäkringar och avgifter.
  • Avis Preferred medlemskap (ansök online).
Hertz - rabattkod: CDP 824824
  • Hertz #1 Club Gold membership (kontakta Hertz för anmälningsformulär).
  • Fördelaktiga Frequent Flyer priser i Europa.
  • 5 % rabatt på Hertz utvalda hyrbilar.
  • 15 % rabatt på Hertz Prestige Collection priser.
Sixt - rabattkod: 9950668
  • Sixt Guld-kort.
  • Upp till 15 % rabatt på Sixt personbilar och skåpbilar. Rabatten är beroende av tillgänglighet och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
  • 20 % rabatt på Sixt limousineservice i Tyskland, Österrike och Schweiz, 10 % rabatt på Sixt limousineservice i övriga världen.
  • Gratis uppgradering (beroende på tillgänglighet).

Möjligt, men inte enligt: Guld-Sixtkort går det att ansöka om Guld som EBS.
SixtGuld-EBS.png

Misstänker att SAS inte riktigt har koll, i detta fall - för skall du dessutom få -15% rabatt krävs att du är Sixt Platinum. Sixt Guld ger bara -10%.

Vill man högre upp än Guld, finns det inget formulär via webben, utan då är det bäst att svara på bekräftelsen så löser Sixt Sverige det.

Fick bekräftelse mailledes idag om att ansökan till Amex EB Elite gått igenom. Bytte från Platinum.
Jag ska ut och resa lördag om fem arbetsdagar. Hinner jag få kortet senast fredag? Hur lång tid tog det för er att få kortet efter att ansökan godkänts?

Jag sa upp mitt Platinum kort och gick över till Elite detta året. Går inte att motivera Platinum kortets kostnader längre. Ok jag missar hyrbilförsäkringen men samtidigt så kan jag inte ligga på dubbla kort för det blir omotiverat dyrt och elite kortet har SÅ MYCKET bättre intjäning ...
Sen har jag ju redan HHG (snart HHD igen), CCG, EBG så jag är täckt på den fronten också ...

Det är lätt att motivera Platinum om Ni är två i "familjen" - mina tidigare inlägg i andra trådar visar hur kortet blir "gratis"...

Toppen