Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

Som jag ser det är den viktigaste förmånen med Platinum förutom reseförsäkringen status på Starwood Hilton osv osv. Det är INTE bara första året. Jag har platinum sedan 2002 och Starwood Gold sedan dess...

Frågan är hur Eurocards försäkring står sig jmf med AmEx Platinum. Försäkringen måste ändå vara en av de bättre punkterna om man reser en del imho.

Det kanske är besvarat tidigare men sökfunktionen via tapatalk på mobilen fungerar sådär....

Amex Platinum förnyas januari 2016 (om jag betalar årsavgift). Priority Pass som jag fick i januari 2015 har exp date januari 2018. Kan jag fortfarande använda Priority Pass om jag inte betalt årsavgiften för Amex?

Det kanske är besvarat tidigare men sökfunktionen via tapatalk på mobilen fungerar sådär....

Amex Platinum förnyas januari 2016 (om jag betalar årsavgift). Priority Pass som jag fick i januari 2015 har exp date januari 2018. Kan jag fortfarande använda Priority Pass om jag inte betalt årsavgiften för Amex?

Nej, inga gratis-besök om Amex Platinum är uppsagt.

Ditt PP kommer att vara spärrat, men möjligt att använda mot betalning - 24 £.

Grymt! Behöver ta del av dina knep inför kommande hyror.

Nja, jag har inga direkta knep - eller knepet är att ha Amex Platinum och ansluta sig till alla gratis-medlemskap som finns och därigenom dra fördelar - precis så enkelt är det.

Kan vi inte få se den uträkningen
C:\Users\sth\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif
? @Stefan62

Semester-tider...och därför blev jag lite försenad med det utlovade inlägget
C:\Users\sth\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif
, men här kommer en liten sammanställning över vad jag anser att jag sparat genom rabatter och uppgraderingar etc.

Sammanställningen är inte komplett, men visar vad jag fått i rabatter/besparingar under första halvåret 2015.

Man kan säkert ha olika uppfattning om vad som är besparing eller inte, men jag redovisar hur jag ser på det och då är det nog lätt att förstå varför jag tycker att Amex Platinum är väldigt bra med alla dess förmåner - och observera att min sambos extra-kort ger samma förmåner!

Hotell

Enklaste/lägsta pris i grundbokningarna.
  • Hotell i New York, 8 nätter. Halva priset mot hotellets egen hemsida och 40% jämfört med t ex booking.com. Rabatt: ca 15 000 SEK, samt uppgradering till superior king-room och obegränsat med vatten-flaskor(!).
  • Jag reser mycket i Norden och om Scandic finns på orten så blir det där jag bokar – restaurangrabatt, som numera gäller allt utom starksprit, 40 nätter x 150 SEK = rabatt 6 000 SEK.
  • Novotel i Singapore – 4 nätter, uppgradering med fri lounge, dvs frukost och en dignande kvällsbuffé med vin, öl och drinkar samt självfallet champagne. Lågt räknat en rabatt/besparing på ca 4 000 SEK.
  • Sheraton Bangkok – 4 nätter, uppgradering samt drinkkuponger. Lågt räknat en rabatt/besparing på ca 3 500 SEK.

Bilhyra

Hittills i år 18 st bilhyror hos Hertz där enbart grundhyran betalats samt ytterligare 10-15% på grundpriset – ”försäkringsrabatten” blir ca 9 000 SEK och rabatten på grundpriset ca 2 700 SEK. Uppgradering av bilmodell är inte inräknad, men motsvarar totalt kring 3 800 SEK.

Totalt ca 40 000 SEK i besparing/rabatt hittills i år! (Det blev alltså mer än jag skrev i inlägget högre upp i tråden!)

Kom gärna med synpunkter och frågor!

Jag har en fråga ang hyrbilsförsäkringar - hur gör du för att hyra bil utan försäkring? Jag tittade på att köpa en tredjepartsförsäkring för hyrbilar så att jag skulle kunna skippa hyrbilsfirmornas försäkring men när jag började jämföra priser hos hyrbilsfirmorna var det svårt att slå det svenska priset som inkluderade alla försäkringar...

Toppen