Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

Är det bara hyrbilsförsäkringen man är ute efter så är väl SAS Elite och Handelsbanken Platinum en bra kombination.

Jag skaffade Elit fick Staralliance guldkortsamt kör daglig spending med SEB selectet (MC world elite) 20 per 100 på allt. Stora utgifter på Elit för att snabbare komma upp i 2/ 4/1

Jag behåller Platinum, eftersom det är mest ekonomiskt då min sambo också får Platinum-extrakort och eget PP + att jag själv får SAS Amex/Premiumkortet utan avgift.

Jag kommer också behålla Platinum. Var väldigt nära med att få Guldstatus med Elite's 20 000 poäng men det hade bara räckt för ett år... Känns skönt att veta att det kort jag har är så ``maxat`` det kan bli för ´´överkomlig`` peng. Uppskattar hyrbilsförsäkringen, eventen, Scandic 3:e floor, prioritypass mm.

Lite avdankad tråd, men jag får inte ihop hur många av er kan rekommendera en kombo av Platinum + Elite för att behålla hotellförmåner? Dessa förmåner gäller ju endast de första 12 månaderna efter aktivering. Därefter måste man ha kommit upp i dessa nivåer själv för att behålla statusen. Jag tänker på bl.a. Scandic 3 Floor, Club Carlson Gold, SPG Gold osv..

Jag ser Platinums hotellförmåner endast som "lockförmåner". År nr 2 är dessa totalt ointressanta, och du kommer inte att kunna begära dem på nytt när du betalar ny årsavgift.

Jag har dock inte lyckats hitta ett kort med bättre reseförsäkring än Platinum/Centurion. Kanske Handelsbanken eller SEB har något för oss "vanliga dödliga"? Tyckte dock ovan inlägg indikerade på en halvdan försäkring för hyrbilsskador via Handelsbanken...

Lite avdankad tråd, men jag får inte ihop hur många av er kan rekommendera en kombo av Platinum + Elite för att behålla hotellförmåner? Dessa förmåner gäller ju endast de första 12 månaderna efter aktivering. Därefter måste man ha kommit upp i dessa nivåer själv för att behålla statusen. Jag tänker på bl.a. Scandic 3 Floor, Club Carlson Gold, SPG Gold osv..

Nu är iofs inte jag en av dom men jag har haft SPG gold sedan 2011 via platinum och har inte återkvalat på egen förmåga

Nu är iofs inte jag en av dom men jag har haft SPG gold sedan 2011 via platinum och har inte återkvalat på egen förmåga
Sant. Även jag har SPG Gold sedan minst 2011, men förmodligen pga administrativa misstag hos SPG. Vad jag menar är att det inte går att använda som ett argument för Platinum fr.o.m. år 2.

Toppen