Senaste nytt

AMEX Platinum ger guldstatus hos Maitres och 2x250 kronor kredit

Lite kul hur de marknadsför sig mot företagen ;)
"Questions such as ‘How many are they?’, ‘Who spends what?’ and ‘Who is really a generous tipper or not?’ can be answered through Maîtres Insight."
"Full exposure to all maîtres users in app, social media and newsletters"
"Communication tool - you direct way to contact your guest through text message, in-app news, push notifications, email newsletter etc*"

Det som ändå får mig att fundera på att ladda ner den är funktionen att betala och gå utan att vänta på notan (och sedan maskinen). Det gillar jag.
 

kristerj

Medlem
Efter lite strul funkade det att lägga till mitt kort, fick koder både från Maitres o Amex. Det verkar dock smidigare att boka direkt genom restaurangernas hemsidor, då kan man välja tid o få bekräftelse direkt. Med Maitres-appen får man skicka en förfrågan om en viss tid som sedan ska bekräftas.
Dock verkar det ju alltid gå att betala med appen, även om man inte bokat via den.
 

EgOscar

Medlem
Det som ändå får mig att fundera på att ladda ner den är funktionen att betala och gå utan att vänta på notan (och sedan maskinen). Det gillar jag.

Ja, håller med, denna osköna/onödiga ritual borde ha byggts bort tycker man. Fastfood/Fast-casual restauranger har fått bort det genom att ta betalt vid beställning, många trestjärniga genom att ta betalt för fast meny-paket redan vid bokning men träsket av fine dining krogar mittemellan skulle må bra av lite innovation här.
 

eddo

Medlem
Värt att tillägga att samma erbjudande verkar gälla Amex Gold också. Dock inte testat lägga till kortet ännu, men finns i Experiences-appen för Gold Card också. :)
 

Erik M

Medlem
Har ni provat använda Maitres? Jag har inte använt den på ett drygt år men då funkade det superduperdåligt. Jag var på nära nog alla ställen på Södermalm. Ett av ställena hade "slutat" samarbetet men stod kvar likt förbannat i appen. Ett mer typiskt exempel är att man dyker upp och alla ser ut som fågelholkar tills de får tag på nån som hört talas om samarbetet, klagar en lång stund och sen hjälper gästen.
 

kristerj

Medlem
Har ni provat använda Maitres? Jag har inte använt den på ett drygt år men då funkade det superduperdåligt. Jag var på nära nog alla ställen på Södermalm. Ett av ställena hade "slutat" samarbetet men stod kvar likt förbannat i appen. Ett mer typiskt exempel är att man dyker upp och alla ser ut som fågelholkar tills de får tag på nån som hört talas om samarbetet, klagar en lång stund och sen hjälper gästen.
Tänker testa i helgen, så det kommer lite feedback efter det.
 

Robert flysas

Moderator
Nu står det att de går ut den 15/4 :)
C3305F8A-40AE-403F-9FB9-341AC069C319.jpeg
 
Toppen