Senaste nytt

AMEX PLATINUM- för mig samt frågor.

De flesta loungerna accepterar PP-appen. Men det är du inte hjälpt av för du behöver ha tillgång till ditt pp-nummer. Om jag minns rätt så syntes numret på Platinum-sidan (där man kan trycka på enrol) innan jag fick det fysiska kortet. Det tog inte så väldigt lång tid innan det syntes, men det varierar kanske. Om du har numret så kan du lägga upp din profil i PP-appen. Och nej - du kommer inte in i PP-lounger genom att visa Platinumkortet.

Jag hittade faktiskt inte det, "Platinum-sidan (där man kan trycka på enrol" menar du på appen eller på hemsidan.?

PP kortet kom efter ca två veckor, däremot tar Mrs. GOTBounds PP kopplat till extra kortet, vilket behöver ansöka om en väldans tid, hon fick mail från PP den 2/5 med ett kontonummer och att ett fysiskt kort snart kommer på posten. Jag har ringt PP och de vägrar skickar nytt för de kan upp till 14 arbetsdagar för ett kort att transporteras från England till Sverige anser de.

Det som de kunde göra vara att lämna ut den fyrsiffriga registreringskoden vilket innebar Mrs. GOTBound kunde skapa PP kontot och på så sätt få ett digitalt kort.

Att visa upp AMEX kortet eller bara kontonumret för PP accepteras inte av loungerna men det skall inte vara något problem för dig att få det digitala kortet, du kan även få hjälp av AMEX om du inte vill ringa PP själv.

EK

Sorry men jag är ganska ny med detta så jag vet inte vad Mrs. GOTBounds är?
menar du att jag amx kan hjälpa mig med det digitala pp kortet?

@Renato gör så här:

Hotell-och-reseförmåner | Platinum | American Express SE

Scrolla ned och tryck på "logga in och anslut dig". När du har gjort det så kan du ansluta dig (enrol) för olika förmåner. Priority pass är en av dem. Numret kommer synas där snabbare än du får det fysiska kortet. När du har det - gör som @GOTBound beskriver - ring för att få registreringskod. Då kan du lägga upp ditt priority pass i deras app. Går antagligen snabbare än att vänta på det fysiska kortet.

Sorry men jag är ganska ny med detta så jag vet inte vad Mrs. GOTBounds är?
menar du att jag amx kan hjälpa mig med det digitala pp kortet?

Ja, AMEX kan hjälp dig med det digitala PP kortet om du ringer dem.

My bad, Mrs. GOTBound är min fru som har extrakort kopplat till mitt kort som är det primära huvudkortet. När det gäller Platinum extrakorten så måsta man ansöka om PP kortet tillskillnad mot oss som har huvudkorten, då kommer PP med automatik.

EK

Last edited:
@Renato gör så här:

Scrolla ned och tryck på "logga in och anslut dig". När du har gjort det så kan du ansluta dig (enrol) för olika förmåner. Priority pass är en av dem. Numret kommer synas där snabbare än du får det fysiska kortet. När du har det - gör som @GOTBound beskriver - ring för att få registreringskod. Då kan du lägga upp ditt priority pass i deras app. Går antagligen snabbare än att vänta på det fysiska kortet.

Tackar tackar, då är jag med superb! Man vill ju kunna nyttja förmånerna.

@Renato gör så här:

Scrolla ned och tryck på "logga in och anslut dig". När du har gjort det så kan du ansluta dig (enrol) för olika förmåner. Priority pass är en av dem. Numret kommer synas där snabbare än du får det fysiska kortet. När du har det - gör som @GOTBound beskriver - ring för att få registrerings kod. Då kan du lägga upp ditt priority pass i deras app. Går antagligen snabbare än att vänta på det fysiska kortet.

Jag loggade just in, numret fanns där redan, det var pp som var den enda som var aktivt så nu har jag kortnumret så imorgon ringer jag för att få registrerings kod, bästa!! =) Tack

Toppen