Senaste nytt

Amex Platinum: 2250 kr att handla mat för

BAS

Medlem
Jag klickade i det innan jag ringde, vilket kanske var tur då hon gick in och kollade.

Så, klicka i och ring igen.
Samma här, ändrade på nätet och ringde sedan upp senare idag. Var inga problem, har dock inte fått mejlbekräftelse ännu.
 

DavveP

Medlem
Jäkligt bra ordnat av AMEX, fick min första kreditering bokförd på kontot idag med helgens mat på Uber Eats :)
 

lucasd

Medlem
Också fått kreditering för Uber Eats söndags! Dock inget för ett köp på Coop samma dag. Men det kommer väl. Mycket bra kampanj från AMEX! Bra mervärde.
 

GOTBound

Medlem
Jag tänker ringa SWE kundtjänsten på måndag och höra varför jag inte fått mail då jag får både mail och även brev i vanliga fall...

EK

Uppdatering; jag ringde SWE supporten igår och förklarade mitt ärende, operatören sa att de skulle fixa detta och att jag senaste på onsdag skulle få ett mail som bekräftar att jag är med i kampanjen. I eftermiddags kom detta mail att jag nu är med i kampanjen.

I mailet stor följande;
AMEX skrev:
Vänligen observera:

Erbjudandet är endast tillgängligt för svenska Platinum huvudkortmedlemmar som registrerar sitt kort för kampanjen, krediteringen av fakturan bör synas på ditt kontoutdrag inom 5 dagar efter ett köp hos handlare som ingår i kampanjen men det kan ta upp till 90 dagar.

Formulering .. som registrerat sitt kort för kampanjen... är intressant tycker jag.

EK
 

vemilson

Ny medlem
Sen på bollen här men jag fick precis besked från chatten att de anmäler mig manuellt till kampanjen trots att jag precis uppgraderat från Amex Gold 22 maj och fick Platinum-kortet 3 Juni.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag mailade in i söndagskväll efter att ha läst här och sa att en kompis som är Platinum medlem berättat om detta och frågade varför inte jag fått erbjudandet. Nu på fredag fick jag ett Mail att jag är registrerad.
 

molntankar

Medlem
Jag hade inte fått något mail.

Jag kontaktade kundservice i appen (på engelska), och frågade om detta.

Vi hade en konversation som slutade med:



Nu blir det förstås intressant att se om det fungerar, men annars känner jag stor tilltro till möjligheten att rätta till fel om dessa skulle uppstå.

Det är ju väldigt tur att man hänger på BC alltså...

:)

Nu kan jag också rapportera att det faktiskt fungerar. Jag har fått pengar tillbaka från ett köp på ICA. Går man in på djupet i transaktionen så står det "Platinum Offer".

Jag kan tillägga att jag aldrig fick något mail, inte för att anmäla mig till kampanjen, och inte heller för att bekräfta att jag var med i kampanjen. Det tyckte jag var lite märkligt, speciellt med tanke på att andra rapporterat att de fått bekräftande mail (oavsett hur anslutning till kampanjen skett).

Men slutet gott, allting gott. Bevisligen så kunde AmEx chat hjälpa mig här, precis som jag blev lovad.

Jag vill i sammanhanget ge 5 stjärnor till AmEx för bra kampanj och mycket bra hantering för min del.
 

lucasd

Medlem
Märkte idag att vissa krediteringar slås ihop. Hade en beställning från Uber Eats och ett köp på Coop. Dessa ligger som samma kreditering, under ”Uber Eats”. Kan vara bra att tänka på om man kollar :)
 
Toppen