Ja, fast jag föredrar att ta dom på ett SAS AMEX för att bygga spend![]()
Absolut!
Betala hotell i NY på 15k och få 3 poäng per krona är helt klart bra.
Ja, fast jag föredrar att ta dom på ett SAS AMEX för att bygga spend![]()
Absolut!
Betala hotell i NY på 15k och få 3 poäng per krona är helt klart bra.
Det är månadsavgift nu för tiden, i alla fall på Platinum och Elite, inte helt säker på dom andra korten. Tidigare, med årsavgift på korten, så kunde man fortfarande säga upp kortet utan att betala hela året eftersom den outnyttjade delen av årsavgiften betalas tillbaka.hej slipsknut,
ser att du stod för samma "dilemma" med samma okunskap som jag. (och likväl som du tackar denna tråd för alla snabba tips och vänliga tonfall!)
hur gjorde du tillslut? bra val?
jag undrar nu istället om jag kan ansöka om både platinum och elite (istället för SAS Mastercard) i denna värvningskampanj.... och innan den 14/3 få 250 000 mr poäng (för platinum) (som mattias holmen vart vänlig att informera om) och sedan även få 22 500 i värvningsbonus på elite kortet. sen bara behålla elite. eller båda om jag inser att det är mkt förmåner med båda... och ta beslut månad till månad om det är värt det. för enligt mig (vet att detta är ao men eftersom ngn nämnde en årsavgift på amex kortet och inte månadsavgift) så framgår det från amex sida att det är månadsavgift en betalar. så jag har förstått det som att en kan säga upp det när som helst och därmed inte betala hela årsavgiften. stämmer inte det?
och sedan undrar jag om den här vochern för 50% rabatten på poängresor. kommer den så fort en spenderat 150 000 kr på lite kortet eller kommer den vid ens ansökans årsskifte? (om jag exempelvis inte trivs med kortet efter 8 månader men spenderat låt oss säga 200 000 kr)
dunder tacksam för uppföljning då jag hoppas detta ligger i rätt eller iaf nära tråd till mina funderingar.
mvh
Jag betalar fortsatt årsavgift på mitt Platinum. Är inte detta valfritt? Jag är annars i valet och kvalet varje dag nu iom kampanjen om jag ska byta till nya Platinum. Det lockar mer och mer då jag kommer vilja använda metall snart och i utlandet ger ju nya bra med poäng.![]()
Helt korrekt, senast jag sökte nytt kort så fick man välja mellan år/månad vid ansökan. Mitt svar syftade på att det numera är möjligt med månadsavgift. Och som nämns ovan kan helt säkert Amex eminenta kundtjänst enkelt ändra betalningsfrekvens med ett snabbt samtalag betalar fortsatt årsavgift på mitt Platinum. Är inte detta valfritt?
Exakt så så skulle jag säga att det blir, förutsatt att du anger det kort du har nu i samband med ansökan av nytt.Så med andra ord. Blir jag värvad och godkänd till nya idag dras årsavgift på 6000sek 05.06.19. Perfekt före prishöjningen. Det gamla sägs sedan upp nu i mars och min miljon MR jag har kvar förs automatiskt över till nya PLAT och ca 4000sek återbetalas. Korrekt uppfattat?
hej slipsknut,
ser att du stod för samma "dilemma" med samma okunskap som jag. (och likväl som du tackar denna tråd för alla snabba tips och vänliga tonfall!)
hur gjorde du tillslut? bra val?
jag undrar nu istället om jag kan ansöka om både platinum och elite (istället för SAS Mastercard) i denna värvningskampanj.... och innan den 14/3 få 250 000 mr poäng (för platinum) (som mattias holmen vart vänlig att informera om) och sedan även få 22 500 i värvningsbonus på elite kortet. sen bara behålla elite. eller båda om jag inser att det är mkt förmåner med båda... och ta beslut månad till månad om det är värt det. för enligt mig (vet att detta är ao men eftersom ngn nämnde en årsavgift på amex kortet och inte månadsavgift) så framgår det från amex sida att det är månadsavgift en betalar. så jag har förstått det som att en kan säga upp det när som helst och därmed inte betala hela årsavgiften. stämmer inte det?
och sedan undrar jag om den här vochern för 50% rabatten på poängresor. kommer den så fort en spenderat 150 000 kr på lite kortet eller kommer den vid ens ansökans årsskifte? (om jag exempelvis inte trivs med kortet efter 8 månader men spenderat låt oss säga 200 000 kr)
dunder tacksam för uppföljning då jag hoppas detta ligger i rätt eller iaf nära tråd till mina funderingar.
mvh