Senaste nytt

Amex Members Night Avicii Arena 14 oktober

Edit: Moderator info
Denna tråd skapades från members truck tråden. Kan vara bra att känna till med tanke på utformningen av första inlägget som var ett svar på kommentarer i den tråden.

Tack för att du la till kontext :)

Så det såldes slut på några timmar i princip?

Klickade mig vidare direkt när notifieringen kom i appen och hade bokat biljetter 10.32 igår i sektion A21. Fick vänta ca 10min i kö.

Det står att man behöver ha med sig och visa upp sitt Platinumkort. Ni som var på förra eventet, krävs det fysiskt kort eller kan man visa upp det i Apple wallet (har lagt mitt fysiska kort på något "bra ställe" hemma, så måste leta om det krävs fysiskt kort)?

Ändå lite förvånad över det enorma trycket att se en gratiskonsert med Darin + andra. Känns som en stor släng av fomo här
Min respektive fick ta biljetterna. Just nu har jag absolut inga planer att gå om inte någon artist eller band jag verkligen gillar är också med. Då kan jag lämna tidigt, gå hem och sova om Darin är huvudnumret. Har inget emot honom men gillar inte den typ av musik i det minsta. En Darin koncert är på min Fuck-it list, motsatsen till Bucketlist, dvs saker jag kommer aldrig att göra: Darin konsert, Carola konsert, besöka Ullared, köpa ett Bingolott, äger en Tesla, köpa ett kändis vin, beställa en Pumpkin latte...

Ändå lite förvånad över det enorma trycket att se en gratiskonsert med Darin + andra. Känns som en stor släng av fomo här

Ja, det tror jag absolut det är, och FOMO-aspekten blir ju ännu starkare av att de inte presenterar alla artister på en gång. Gissar att det kanske inte varit lika hårt tryck om de sagt att det bara var Darin. Å andra sidan så "gratis är gott" och det verkar ju inte finans något som helst incitament för att få folk att inte boka. Jag tycker det är bra som SAS brukar ha att det ändå kostar en symbolisk summa poäng (eller på något event har det väl till och med varit så att det bara kostat poäng om man inte dykt upp).
Hade väl kunnat vara rimligt att det kostar en hundralapp eller så per biljett om man inte dyker upp och inte avbokat minst en vecka i förväg.

Ni som var på förra members night i Globen, hur var fördelningen folk/tomma platser?

• Gilla
Reactions: bvs
Ja, det tror jag absolut det är, och FOMO-aspekten blir ju ännu starkare av att de inte presenterar alla artister på en gång. Gissar att det kanske inte varit lika hårt tryck om de sagt att det bara var Darin. Å andra sidan så "gratis är gott" och det verkar ju inte finans något som helst incitament för att få folk att inte boka. Jag tycker det är bra som SAS brukar ha att det ändå kostar en symbolisk summa poäng (eller på något event har det väl till och med varit så att det bara kostat poäng om man inte dykt upp).
Hade väl kunnat vara rimligt att det kostar en hundralapp eller så per biljett om man inte dyker upp och inte avbokat minst en vecka i förväg.

Ni som var på förra members night i Globen, hur var fördelningen folk/tomma platser?
Vill minnas att det var ganska fullt, kanske fullsatt åtminstone i början. Det negativa jag har var att belysning inte var så lyckad - man såg hela arenan så det kändes lite mer som en pre-konsert före en match typ. Detta drog ner stämningen.

Fö var det var inga free-bees heller såsom gratis dricka, godis, chips eller vad som helst utan det var att köpa (till ganska höga priser).

Toppen