Jepp och sen tvistas det om det är Pontus som skall driva den nya loungen.Förvirrad av nyheten och diskussion här, kan någon vänlig sammafatta om jag läst rätt:
Pontus stänger i höst?
Det kommer en ny Amex lounge vid årskiftet about på ARN?
Jepp och sen tvistas det om det är Pontus som skall driva den nya loungen.Förvirrad av nyheten och diskussion här, kan någon vänlig sammafatta om jag läst rätt:
Pontus stänger i höst?
Det kommer en ny Amex lounge vid årskiftet about på ARN?
Duktig PtothegSe där! Jag backade bara några sidor. Men då har även JAG koll på det!
Precis. Restaurangen stänger i slutet av 2022 men inget specifikt datum är kommunicerat. Amex-loungen blir kvar (ej bekräftat/kommunicerat officiellt vad jag vet men verkar vara trovärdiga uppgifter). Har dock inte riktigt hängt med kring om den blir kvar i samma lokal eller ny?
Okej, uppenbart otydligt av mig. Jag ska förtydliga mig.
Mario, som jag pratade med, arbetar på Pontus in The Air och är lite av Pontus högra hand och har varit med från början. Jag har aldrig fått felaktig information eller lögner från honom tidigare.
När jag ikväll besökte loungen så beklagade jag mig över situationen dom hamnat i, delvis pga den förkortade tiden passagerarens spendera airside men även problematiken kring deras hyreskontrakt som Pontus gick ut i media med tidigare i veckan (igår?).
Svarat jag fick var att vi iaf inte kommer vara loungelösa då AMEX tecknat ett kontrakt med Swedavia som löper i 6 år. Mina följdfrågor vart då om det är Pontus team som kommer fortsätta driva lounge åt AMEX på Arlanda. Vilken han svarade att så var fallet, och att dom skrivit ett 5 års kontrakt på vidare drift. Jag fick även info kring hur det var tänkt med meny och lokaler, så det kändes inte som något han bara hittade på, men det kan ju såklart bara vara påhitt. Jag håller det dock som troligt att nuvarande företag försätter driften av AMEX lounge, speciellt när konceptet varit så lyckat (för AMEX del).
@Cristoffer Cedergren får gärna redogöra för sin teori och sticka hål på min information![]()
Ja, endast loungen tydligen. Det är väl på den han drar in degen!Så, om jag tokar det rätt. Pontus gillar inte att swedavia anser att restaurang på flygplatsen ska drivas som en tjänst. Så istället ska han driva en restaurang som fungerar som lounge på flygplatsen åt amex. Som en tjänst.
![]()
Ja, endast loungen tydligen.
Nu sprids nyheten där den behövs spridas iaf. Dock tyvärr låst artikel.
Låst artikel.
Fast hängde Pontus inte upp sig på att "tjänsten" måste upphandlas på nytt när kontraktet går ut, hade det varit ett kommersiellt hyresavtal hade det kunna förlängas enligt hyresavtalet.Så, om jag tokar det rätt. Pontus gillar inte att swedavia anser att restaurang på flygplatsen ska drivas som en tjänst. Så istället ska han driva en restaurang som fungerar som lounge på flygplatsen åt amex. Som en tjänst.
![]()